SATOn vuosikertomus sarjansa paras ProComin vuosikertomusarviossa

SATO Oyj, Lehdistötiedote, 11.5.2016 klo 8.30

Vastuullisuus vahva osa kokonaisuutta

SATOn vuoden 2015 vuosikertomus voitti listaamattomien yritysten sarjan ProCom - viestinnän ammattilaiset ry:n Vuosikertomusarviossa eilen. Arviointiperusteluissa vuosikertomusta kehuttiin selkeäksi ja miellyttäväksi, ja erityisesti sijoittajadialogin esittely sai kiitosta. Vuosikertomuksen todettiin olevan taidollisesti toteutettu ja edustavan painettujen vuosikertomusten ehdotonta parhaimmistoa.

Asiakkuus- ja viestintäjohtaja Monica Aro SATOsta:

- Vuosikertomuksen teemana oli "Arjen hetkiä kaupungissa". Halusimme kertoa SATOn 75-vuotisjuhlavuoden tarinaa kotikaupungin silmin ja nostaa esille yritystiedon rinnalle ihmisten tunteita kodista ja kaupungista.

- SATOn vuosikertomus on samalla vastuullisuusraportti. Nyt saatu tunnustus kertoo, että olemme osanneet yhdistää raportin vaatimat asiat luontevasti osaksi viime vuoden kertomusta, ja se myös kannustaa meitä edelleen kehittämään raportointiamme.

- Vuosikertomus on monen satolaisen ja yhteistyökumppanimme yhteinen ponnistus, ja tunnustus niin ikään yhteinen. Siispä lämmin kiitos kaikille kertomuksen tekemiseen osallistuneille!

SATOn vuosikatsaukset ovat keränneet kiitosta aiemminkin, sillä sekä vuoden 2010 että vuoden 2012 vuosikertomukset voittivat listaamattomien yritysten sarjan ProComin vuosikertomusarviossa.

Lisätietoja:

Monica Aro, asiakkuus- ja viestintäjohtaja, p. 0201 34 4006 ja 0400 458 309

Painetun vuosikertomuksen voit tilata osoitteesta viestinta@sato.fi ja verkkovuosikertomuksen löydät osoitteesta vuosikertomus.sato.fi/2015

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 400 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 323,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 196,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 159,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,8 miljardia euroa.