Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
15.6.2016

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:n ("Talvivaara" tai "Yhtiö") tänään 15.6.2016 klo 11 alkaen pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa hyväksyttiin kaikki 24.5.2016 päivätyssä yhtiökokouskutsussa mainitut päätösehdotukset Yhtiön hallituksen sekä Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan esitysten mukaisesti.

Talvivaaran varsinainen yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilivuodelta 2015. Yhtiökokous päätti, että osinkoa ei makseta ja että tilikauden tappio kirjataan taseen voitto/tappio-tilille.

Hallitus ja tilintarkastaja

Yhtiökokous vahvisti Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotuksen mukaisesti, ettei hallituksen jäsenten vuotuisia palkkioita muuteta vuoden 2017 varsinaiseen yhtiökokoukseen päättyvälle toimikaudelle, jolloin palkkiot määräytyvät seuraavasti: hallituksen puheenjohtaja: EUR 84.000/vuosi ja ei-työsuhteinen hallituksen jäsen: EUR 48.000/vuosi. Hallituksen työsuhteisen jäsenen palkkio sisältyy hänelle maksettavaan peruspalkkaan eikä sitä makseta erikseen. Hallituksen valiokuntatyöskentelystä ei makseta ylimääräistä korvausta eikä hallituksen ja sen valiokuntien kokouksista makseta erillistä kokouspalkkiota. Matkakulut korvataan Yhtiön matkustussäännön mukaisesti.

Yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenmääräksi neljä (4). Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen nimitystoimikunnan ehdotuksen mukaisesti Tapani Järvinen, Pekka Perä, Stuart Murray ja Solveig Törnroos-Huhtamäki.

Yhtiökokous vahvisti, että tilintarkastajalle maksetaan palkkio Yhtiön hyväksymän laskun mukaan. Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy, joka on ilmoittanut, että päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Juha Wahlroos.

Päätös yhtiöjärjestyksen muuttamiseksi

Varsinainen yhtiökokous päätti muuttaa Yhtiön yhtiöjärjestyksen toimialaa koskevaa kohtaa 2 § hallituksen ehdotuksen mukaisesti. Yhtiön toimialaa koskeva yhtiöjärjestyksen muutettu kohta 2 § kuuluu kokonaisuudessaan seuraavasti:

"Yhtiön toimialana on harjoittaa malmien etsintää, hyödyntämistä, kaivamista ja muuta kaivostoimintaa sekä metalli-, kone-, kemian- ja rakennusteollisuutta ja näitä tukevaa liiketoimintaa. Yhtiö voi myös harjoittaa liiketoimintaa, joka perustuu näillä aloilla hankittuun tietotaitoon tai jotka ovat niihin liittyviä tai niiden yhteyteen soveltuvia. Yhtiö voi toimia joko suoraan, tytär- tai osakkuusyhteisöjen taikka yhteisyritysten välityksellä."

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Puh 020 7129 800
Pekka Perä, toimitusjohtaja