Xbrane Biopharma AB (publ) publicerar aktieägarbrev

Aktieägarbrev
2016-08-02

Xbrane Biopharma publicerar aktieägarbrev som från och med idag finns tillgänglig på bolagets webbsida: http://xbrane.com/investors/shareholder-letter/

Aktieägarbrevet är ett led i att ytterligare stärka bolagets kommunikation gentemot befintliga aktieägare och aktiemarknaden med fokus på information om bolagets utveckling. Aktieägarbrevet kommer att publiceras två gånger per år som ett komplement till bolagets befintliga kommunikation gentemot aktiemarknaden.

Xbranes huvudkontor ligger i Stockholm och företaget har forskning- och utvecklingsanläggningar i Sverige och Italien. Xbrane är noterat på Nasdaq First North sedan den 3 februari 2016 under kortnamnet XBRANE. Xbranes Certified Adviser är Avanza Bank AB. För mer information besök gärna www.xbrane.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Åmark, CEO, Xbrane Biopharma AB
M: +46 (0) 763-093 777
E: martin.amark@xbrane.com

Om Xbrane Biopharma AB
Xbrane Biopharma är ett bioteknikbolag i kommersiell fas som utvecklar och tillverkar komplexa generikaläkemedel. Xbrane har världsledande kompetens inom utveckling av generika på läkemedel med kontrollerad frisättning och en patenterad proteinproduktionsplattform för utveckling av biosimilarer. Målet är att bli en global ledare inom bolagets portfölj av komplexa generikaläkemedel.