Niklas Eriksson slutar som VD

Niklas Eriksson VD i Netjobs Group AB har idag informerat styrelsen att han avser att lämna sitt uppdrag. Han kommer att kvarstå i sin nuvarande roll under sin uppsägningstid som löper i sex månader. Rekryteringsprocessen för att utse en ny VD kommer att påbörjas.

Jag vill tacka Niklas för denna tid tillsammans och önskar honom lycka till i framtiden. Han har hjälpt Netjobs framåt i en förändringsprocess att bli ett stabilare bolag med högre andel förutsägbara intäkter och starkare kundrelationer, säger Henrik Kvick ordförande.

- Under min tid på NetJobs har bolaget varje år ökat i omsättning och förbättrat resultatet. Vi har lagt en tydlig säljstrategi där långsiktighet och återkommande intäkter har varit en central del. Det har varit en spännande och lärorik tid, men jag känner nu att det är dags för mig att röra mig vidare och att någon annan tar vid och utvecklar bolaget framgent, säger Niklas Eriksson.

För mer information, kontakta Henrik Kvick, 08-678 74 20

Om NetJobs Group AB

NetJobs Group AB är med 41 jobbsajter i flera länder en av de ledande aktörerna i norra Europa inom nischade jobbsajter. Sedan starten 2004 har NetJobs hjälpt människor och organisationer att växa och nå sin fulla potential genom snabb, träffsäker och kostnadseffektiv hjälp i rekryteringsprocessen.

NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com.