GTT present at the 2016 SMM international maritime trade fair / GTT participe à l'édition 2016 du salon maritime international SMM

La version française suit la version anglaise.

GGTT present at the 2016 SMM international maritime trade fair

Paris - 6th September 2016. GTT is present at the Shipbuilding, Machinery & Marine Technology (SMM) international trade fair from 6th to 9th September in Hamburg, Germany.

Held every two years, SMM is one of the largest international trade fairs dedicated to the shipping industry. This event brings together key actors and experts from the maritime sector.

GTT's booth is situated in the exhibition centre's new hall dedicated to the latest clean propulsion technologies. Visitors will be provided with an overview of GTT's technologies and services designed for liquefied natural gas (LNG) propelled vessels and the entire supply chain. Experts from the company will be on hand to present and discuss the innovative aspects of using LNG as a marine fuel.

Learn more about GTT's technologies and services at SMM from 6th to 9th September 2016,
booth 407 in hall A5

About GTT

GTT (Gaztransport & Technigaz) is the designer of containment systems with cryogenic membranes used to transport and store liquefied gas, and in particular, LNG (Liquefied Natural Gas). For over 50 years, GTT has been designing and offering to its customers technologies which allow them to optimise storage space and reduce the construction and operating costs of ships or tanks equipped with these systems. The liquefied gas market includes several types of vessels: LNG carriers, FSRUs (Floating Storage Regasification Units), FLNGs (Floating Liquefied Natural Gas vessels) and multi-gas carriers (in particular for ethane and LPG). The company also provides solutions dedicated to onshore storage and to the use of LNG as fuel for vessel propulsion (and associated bunkering), as well as a broad range of high added value services for all stakeholders throughout the liquefied gas chain. For more information, visit www.gtt.fr

GTT is listed on Euronext Paris, Compartment A (ISIN FR0011726835 Euronext Paris: GTT) and is notably included in SBF 120 and MSCI Small Cap indices.

Media Relations contacts:
press@gtt.fr / +33 (0)1 30 23 42 24 - +33 (0)1 30 23 20 41

Investor Relations contacts:
information-financiere@gtt.fr / + 33 (0)1 30 23 42 26 - + 33 (0)1 30 23 20 87

GTT participe à l'édition 2016 du salon maritime international SMM

Paris - le 6 septembre 2016. GTT participe au Salon International Maritime (SMM[1]) qui se tient
du 6 au 9 septembre à Hambourg, en Allemagne.

SMM est l'un des plus grands salons internationaux dédiés à l'industrie navale. Organisé tous les deux ans, il réunit les principaux acteurs et experts du secteur maritime.

Situé dans le nouveau hall du centre d'exposition dédié aux nouvelles technologies de propulsion propre, le stand GTT présente aux visiteurs les technologies et services conçus pour répondre aux besoins des navires propulsés au Gaz Naturel Liquéfié (GNL), ainsi qu'à l'ensemble de la chaîne logistique associée. Des experts de l'entreprise sont disponibles pour présenter les innovations liées à l'utilisation du GNL comme carburant marin.

Venez découvrir les technologies et services de GTT à SMM du 6 au 9 septembre 2016,
sur le stand 407, Hall A5

A propos de GTT

GTT (Gaztransport & Technigaz) est à l'origine du concept des systèmes de confinement à membranes cryogéniques utilisés pour le transport et le stockage du gaz liquéfié et en particulier du GNL (Gaz Naturel Liquéfié). Depuis plus de 50 ans, GTT conçoit et propose à ses clients des technologies leur permettant d'optimiser l'espace de stockage et de réduire les coûts de construction et d'exploitation des navires ou des réservoirs équipés de ces systèmes. Le marché du gaz liquéfié inclut plusieurs types de navires : les méthaniers, les FSRU (unités flottantes de stockage et de regazéification du GNL), les FLNG (unités flottantes de production, stockage et déchargement du GNL), ainsi que les navires de transport multi-gaz (éthane et GPL notamment). La société propose également des solutions destinées aux réservoirs terrestres et à l'utilisation du GNL comme carburant pour la propulsion des navires (« bunkering »), ainsi qu'une large gamme de services de haute valeur ajoutée destinés à l'ensemble des acteurs de la chaine du gaz liquéfié. Plus d'information sur www.gtt.fr

GTT est cotée sur le compartiment A d'Euronext Paris (Code ISIN FR0011726835, Ticker GTT) et fait partie notamment des indices SBF 120 et MSCI Small Cap.

Contacts Relations Média :
press@gtt.fr / +33 (0)1 30 23 42 24 - +33 (0)1 30 23 20 41

Contacts Relations Investisseurs :
information-financiere@gtt.fr / + 33 (0)1 30 23 42 26 -  + 33 (0)1 30 23 20 87

[1] SMM : Shipbuilding, Machinery & Marine Technology