Johan Hultgren utsedd till ny VD i NetJobs

Styrelsen i NetJobs Group AB har utsett Johan Hultgren till ny VD med tillträde 31 oktober. Johan Hultgren kommer närmast från techstartupen Converdiant och har dessförinnan lång erfarenhet av ledande säljbefattningar bland annat från Krak.dk, Kvasir, Yell.ru och Eniro.se. Johan Hultgren är 41 år och är civilekonom från Örebro/Stockholms Universitet.

- Vi är glada över att Johan Hultgren som VD för NetJobs som har betydande kunskap och erfarenhet av att leda försäljningsorganisationer i stark tillväxt och med hög förändringstakt. Johan är väl lämpad för uppgiften att leda och vidareutveckla NetJobs till att bli Sveriges största jobbsiteaktaktör och ledande i Tyskland inom utvalda nischer, säger Henrik Kvick, styrelseordförande.

-Det ska bli spännande, roligt och utmanade att starta på Netjobs och fortsätta arbetet med att utveckla bolaget och säljet. Bolaget är i en spännande fas och jag ser stor potential till tillväxt, både i Sverige och på andra marknader, säger Johan Hultgren tillträdande VD NetJobs.

För ytterligare information vänligen kontakta
Henrik Kvick, styrelseordförande, 08-67 87 420

Om NetJobs Group AB

NetJobs Group AB är med 41 jobbsajter i flera länder en av de ledande aktörerna i norra Europa inom nischade jobbsajter. Sedan starten 2004 har NetJobs hjälpt människor och organisationer att växa och nå sin fulla potential genom snabb, träffsäker och kostnadseffektiv hjälp i rekryteringsprocessen.

NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certi ed Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com.