Basware aloittaa tehostamisohjelman toimintansa virtaviivaistamiseksi ja cloud-liiketoiminnan kasvun nopeuttamiseksi

Basware Oyj, pörssitiedote, 2.11.2016 klo 10:00

Basware käynnistää tehostamisohjelman toimintansa virtaviivaistamiseksi ja skaalautuvuuden lisäämiseksi. Ohjelman tarkoituksena on kiihdyttää yhtiön cloud-liiketoiminnan kasvua ja lisätä tuottavuutta.

Basware on viime vuosina käynyt läpi merkittävän muutoksen cloud-pohjaisten palvelujen tarjoajaksi. Basware tiedotti 19.10.2016 strategisten tavoitteidensa tarkennuksista, joiden painopiste on vahvemmin toteuttamisessa, ja lisätoimenpiteistä cloud-liiketoiminnan kasvun edistämiseksi ja tuottavuuden parantamiseksi toimintaa virtaviivaistamalla sekä skaalautuvuutta lisäämällä. Näiden koko organisaation laajuisten toimenpiteiden painopiste on myynnissä ja markkinoinnissa, asiakastyytyväisyydessä ja -kokemuksessa, tuotekehityksessä ja kumppanuuksissa, Baswaren verkoston kasvattamisessa ja hyödyntämisessä sekä Baswaren työkulttuurin ja toimintatapojen kehittämisessä entistä tavoitekeskeisemmäksi.

Cloud-liikevaihdon kasvu on Baswaren ensisijainen tavoite, ja Basware aikoo jatkaa markkinajohtajuutensa vahvistamista cloud-tuottojen kasvattamiseksi, vastatakseen paremmin myös sen muiden toimintojen kohtaamiin haasteisiin. Suunniteltujen toimenpiteiden tavoitteena on optimoida Baswaren toimintaa siten, että se tukee paremmin yhtiön cloud-pohjaista liiketoimintamallia.

Tuottavuuden parantamiseen pyritään virtaviivaistamalla toimintaa ja mahdollisilla henkilöstövähennyksillä, joiden arvioidaan koskevan 130 työntekijää maailmanlaajuisesti. Baswarella oli syyskuun 2016 lopussa yhteensä 1 881 työntekijää. Yhtiö pyrkii saavuttamaan noin 7-8 miljoonan euron vuotuiset säästöt henkilöstökuluissa vuoden 2018 alusta alkaen, muiden tehostamisohjelmasta koituvien säästöjen lisäksi. Mahdollisten henkilöstövähennystarpeiden arvioidaan kohdistuvan Suomen ja Belgian toimintojen lisäksi myös muihin maihin. Yhteistoimintaneuvottelut työntekijöiden kanssa käydään kunkin maan voimassa olevan lainsäädännön ja aikataulun mukaisesti.

"Baswaren liiketoiminta on viime vuosien aikana kasvanut merkittävästi orgaanisesti ja yritysostojen kautta. Meillä on erittäin vahva markkina-asema ja olemme johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun -ratkaisujen tarjoaja, mukaan lukuien verkkolasku- ja rahoituspalvelut. Markkinan ja asiakkaiden kysyntä cloud-pohjaisille palveluille on kasvanut voimakkaasti, ja olemme vahvistaneet erityisesti myynti- ja markkinointitoimintojamme avainmarkkinoillamme cloud-pohjaisen liiketoimintamme kasvun nopeuttamiseksi", Basware Oyj:n toimitusjohtaja Vesa Tykkyläinen kertoo. "Baswaren visio tulevaisuuden markkinapotentiaalistaan ja kyvystään tarttua tähän kasvumahdollisuuteen on ennallaan. Nyt keskitymme vahvemmin toteutukseen ja toimeenpanoon sekä asiakkaisiimme. Näiden tarpeellisten, mutta vaikeidenkin, toimien tuloksena Baswaresta tulee linjakkaampi, tuottavampi ja tavoite- ja asiakaskeskeisempi."

Lisätietoja:

Sijoittajat:

Ben Selby, sijoittajasuhdejohtaja, Basware Oyj
Puh. 050 305 8077, ben.selby@basware.com

Mediatiedustelut:

Sirje Ahvenlampi-Hyvönen, viestintäjohtaja, Basware Oyj
Puh. 050 557 3822, sirje.ahvenlampi@basware.com

Jakelu:

www.basware.fi/sijoittajat

Basware
(Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää:  www.basware.fi/sijoittajat.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa ja pysy ajan tasalla tilaamalla tuoreimmat uutiset.