Glassdoor introduceert dynamische profielen met doelgroep-targeting om bedrijven te koppelen aan toptalent

Nieuwe doelgroep-targeting aan de hand van baanspecifieke profielen, bredere advertentieoplossingen voor vacatures en bedrijven, nieuwe robuuste analyse van sollicitanten voor multimarket-werkgevers en nog veel meer

MILL VALLEY, CALIFORNIË, VS--(Marketwired - Nov 22, 2016) - Eén van de grootste uitdagingen in het wervingsproces is het vinden van oplossingen die zijn afgestemd op de behoeften van een specifiek bedrijf. Glassdoor introduceert vandaag een aantal zowel nieuwe als verbeterde wervingsfunctionaliteiten en -pakketten waarmee werkgevers hun eigen boodschap beter kunnen afstemmen op verschillende doelgroepen. De nieuwe updates omvatten 'uitgebreide profielen' met verbeterde doelgroep-targeting, nieuwe oplossingen voor het weergeven van advertenties om openstaande vacatures en het werkgeversimago van het bedrijf beter uit te laten komen, verbeterde profielen voor multimarket-werkgevers en profielpakketten die zijn afgestemd op de wervingsbehoeften van het bedrijf en binnen het budget passen.

Uitgebreide profielen met doelgroep-targeting bieden werkgevers een nieuwe dynamische en reactieve manier om de verschillende merkelementen aan mensen met verschillende functies te presenteren. Wanneer een engineer bijvoorbeeld het uitgebreide profiel van een bedrijf als DocuSign bekijkt, dan ziet hij of zij nu direct waarom de wereldleider op het gebied van digitaal transactiebeheer en elektronische handtekeningen aantrekkelijk is voor engineers. Doelgroep-targeting kan worden afgestemd op banen in meer dan 20 verschillende categorieën (bijv. engineering, sales, marketing, financiën, etc.) en werkgevers kunnen tot maximaal vier categorieën tegelijk kiezen. Werkgevers kunnen zelf hun profiel aanpassen met een uitgelichte omslagfoto, video en recensie met daarnaast informatie over waarom het bedrijf zo'n geweldige werkplek is voor elke specifieke doelgroep. Doelgroep-targeting is beschikbaar voor klanten van Glassdoor met het pakket 'uitgebreide profielselectie' en veel werkgevers maken reeds gebruik van deze functionaliteit.

"Gekwalificeerde sollicitanten bestuderen, net als consumenten, vaak eerst de werkcultuur van het bedrijf nog voordat ze een recruiter hebben gesproken. Glassdoor is een geweldig middel om onze unieke waardepropositie voor werknemers te presenteren en ervoor te zorgen dat we in beeld zijn bij topkandidaten", aldus Ann Poletti, senior director, employment brand marketing bij DocuSign. "Dankzij doelgroep-targeting op Glassdoor kunnen wij als DocuSign extra voordeel behalen in een zeer concurrerende markt door verschillende sollicitanten te bereiken met relevante berichtgeving."

Bovendien introduceert Glassdoor twee nieuwe producten voor het weergeven van advertenties, waarmee werkgevers hun merken en openstaande vacatures kunnen presenteren aan sollicitanten die het bedrijf nog niet kennen. Met behulp van Job Spotlight en Company Spotlight, de producten voor het weergeven van advertenties, kunnen bedrijven zich via Glassdoor doelgericht richten op talent en hun merken promoten, zowel op mobiele apparatuur als op desktops.

Glassdoor biedt ook gedetailleerde analytica op het gebied van reputatie en naamsbekendheid voor multinationale werkgevers, met gebruikmaking van gelokaliseerde uitgebreide profielen, waarbij per markt de gegevens kunnen worden bekeken en meer profielopties aangemaakt kunnen worden. De nieuwe analytica geeft werkgevers inzicht in het werknemerssentiment per markt, resultaten per functie, vergelijkingen met de concurrentie, demografische gegevens van sollicitanten en de activiteiten van sollicitanten, dit alles binnen hun eigen Glassdoor Werkgeverscentra. Multinationale werkgevers kunnen, dankzij de extra profielopties, hun werkgeversimago ook beter presenteren aan potentiële sollicitanten over de hele wereld. Dankzij deze verbeteringen kunnen werkgevers volop profiteren van het verkeer naar Glassdoor en een beter inzicht krijgen in wat wel en niet werkt als het gaat om hun merken en reputatie bij werknemers en sollicitanten van over de hele wereld.

Glassdoor telt momenteel 4.700 bedrijven tot haar klantenkring, waarvan 39 procent op de Fortune 500-lijst staat*. Werkgevers kunnen de nieuwe oplossingen voor werving en werkgeversimago afstemmen op hun doelgroep op basis van hun wervingsbehoeften en budget. De pakketten zijn beschikbaar in drie verschillende varianten: Starter, Standard en Select. Ga voor meer informatie over de oplossingen van Glassdoor voor werving en werkgeverimago naar Glassdoor voor Werkgevers en lees meer op het Glassdoor voor Werkgevers-blog.

Over Glassdoor
Glassdoor is 's werelds meest transparante marktplaats voor banen en werving die de wijze waarop mensen naar banen zoeken en hoe bedrijven toptalent werven, verandert. Glassdoor combineert vacatures met anonieme recensies, beoordelingen en salarisgegevens om mensen te helpen aan een goede baan in een goed bedrijf. Deze mate van transparantie helpt op zijn beurt werkgevers met het aantrekken van de juiste kandidaten voor hun bedrijf en cultuur tegen een fractie van de kosten van andere kanalen. Glassdoor biedt werkgevers naast robuuste talentanalytica ook baanadvertenties, plaatsing van vacatures en oplossingen op het gebied van werkgeversimago Glassdoor is opgericht in 2008 en beschikt over vacatures en gegevens van meer dan 600.000 werkgevers in 190 landen en is beschikbaar op de platformen iOS en Android. Voor trends en analyses op de arbeidsmarkt gaat u naar Glassdoor Economic Research. Voor loopbaanadvies en werkgerelateerde nieuwsberichten en tips gaat u naar het Glassdoor Blog.

Contactpersonen voor de media:Lisa Holden
pr@glassdoor.com