Korkeimmalta hallinto-oikeudelta päätös - markkinaoikeuden päätös Navi Group Oy:n (nyk. Privanet Capital Markets Oy) seuraamusmaksun alentamisesta pysyy voimassa

YHTIÖTIEDOTE
14.12.2016 kello 17.30

KORKEIMMALTA HALLINTO-OIKEUDELTA PÄÄTÖS - MARKKINAOIKEUDEN PÄÄTÖS NAVI GROUP OY:N (NYK. PRIVANET CAPITAL MARKETS OY) SEURAAMUSMAKSUN ALENTAMISESTA PYSYY VOIMASSA

Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksensä Finanssivalvonnan valitukseen, jolla Finanssivalvonta oli vaatinut markkinaoikeuden Navi Group Oy:lle antaman seuraamusmaksua koskevan päätöksen kumoamista.

Finanssivalvonta määräsi 4.11.2014 antamallaan päätöksellä Navi Group Oy:lle 100 000 euron seuraamusmaksun. Päätöksen mukaan yhtiö oli rikkonut ajanjaksolla 31.12.2011-22.11.2013 useita säännöksiä. Markkinaoikeus kumosi 23.9.2015 antamallaan päätöksellä Finanssivalvonnan päätöksen eräiltä osin ja alensi Navi Group Oy:lle määrätyn seuraamusmaksun 80 000 euroon.

Korkeimmalle hallinto-oikeudelle tekemässään valituksessa Finanssivalvonta katsoi, että sen tekemää päätöstä ei tule miltään osin kumota, vaan se tulee pitää voimassa sellaisenaan.

Korkein hallinto-oikeus hylkäsi 14.12.2016 antamallaan päätöksellä Finanssivalvonnan valituksen, joten markkinaoikeuden päätös ei muuttunut. Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksellä ei ole vaikutusta Privanet Group Oyj:n ohjeistukseen.

Navi Group Oy:n nykyinen toiminimi on Privanet Capital Markets Oy. Privanet Capital Markets Oy on Privanet Group Oyj:n tytäryhtiö.

Privanet Group Oyj

Roy Harju, hallituksen puheenjohtaja
roy.harju@privanet.fi

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii RSM Finland Finance Oy, puh. +358 (0)40 635 2016

Privanet Group lyhyesti

Privanet Group Oyj on suomalainen sijoituspalvelukonsernin emoyhtiö, johon kuuluvat Privanet Capital Markets Oy, joka keskittyy pääomajärjestelyihin sekä Privanet Securities Oy, joka ylläpitää Suomen ainoaa listaamattomien yritysten arvopapereiden kauppapaikkaa. Privanet Groupin toiminnan tarkoituksena on saattaa yhteen suomalaiset rahoitusta tarvitsevat yritykset ja sijoittajat.

Privanet Group -konserni palvelee yli 11 000 asiakasta ympäri Suomea, ja sillä on paikallistoimistoja kymmenellä paikkakunnalla. Yhtiön asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yhteisöt sekä institutionaaliset sijoittajat. Vuonna 2015 konsernin liikevaihto eli sijoituspalvelutoiminnasta saadut tuotot olivat 8,4 miljoonaa euroa ja liikevaihto kasvoi 41,9 prosenttia vuoden 2014 tilikauteen verrattuna.

Attachments:

141216_Yhtiotiedote_PrivanetGroupOyj.pdf