Glaston neuvottelee USA:n ja Kanadan esikäsittelyliiketoiminnan myynnistä

Helsinki, Suomi, 2017-02-28 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- GLASTON OYJ ABP           LEHDISTÖTIEDOTE                    28.2.2017 klo 9.30

Glaston neuvottelee USA:n ja Kanadan esikäsittelyliiketoiminnan myynnistä

Glaston on aloittanut neuvottelut USA:n ja Kanadan esikäsittelyliiketoiminnan myynnistä italialaiselle Bavelloni SpA:lle. Samassa yhteydessä neuvotellaan myös Glastonin jatkosta jälleenmyyjänä Meksikossa, Brasiliassa ja Singaporessa. Neuvottelujen odotetaan päättyvän 31.3.2017 mennessä.  USA:n ja Kanadan esikäsittelyliiketoiminnan liikevaihto vuonna 2016 oli noin 4,9 miljoonaa euroa.

Glaston osti vuonna 2003 esikäsittelytoimintoihin erikoistuneen italialaisen Z. Bavelloni S.p.A.:n ja yhtiö myytiin sen paikalliselle johdolle vuonna 2015. Myynnin yhteydessä sovittiin, että Glaston jatkaa esikäsittelykoneiden jakelua ja huoltoa ostajan kanssa sovituilla alueilla.

Lisätietoja:
Taina Tirkkonen
Lakiasiain- ja henkilöstöjohtaja, puh. 010 500

Artturi Mäki
Services-liiketoiminnan johtaja, puh. 010 500

GLASTON OYJ ABP
Agneta Selroos

Glaston Oyj Abp
Glaston on johtava lasinjalostuksen teknologiayhtiö. Tarjoamme lasin jalostukseen laadukkaita lämpökäsittelylaitteita ja palveluja rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuudelle. Sitoudumme tukemaan asiakkaidemme menestymistä koko tuote- ja palveluvalikoimamme elinkaaren ajan. Luomme ja kehitämme jatkuvasti uusia, innovatiivisia menetelmiä entistä laadukkaampien ja turvallisempien lasituotteiden valmistukseen. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net