Nederlandse staat vermindert belang in ABN AMRO Group tot 63%

Stichting administratiekantoor beheer financiële instellingen (NL Financial Investments, "NLFI"), optredend namens de Nederlandse staat, is overeengekomen om 65 miljoen certificaten van gewone aandelen (de "Certificaten") in ABN AMRO Group N.V. ("ABN AMRO Group") te verkopen voor een bedrag van EUR 22,75 per Certificaat. ABN AMRO deelt niet in de opbrengst van de transactie.

Na de afwikkeling van de transactie neemt het belang van NLFI af van 70% tot 63%. NLFI heeft eerder aangekondigd van plan te zijn het resterende belang in ABN AMRO Group mettertijd te verkopen.

Daarnaast is NLFI met de joint bookrunners overeengekomen dat de resterende aandelen in ABN AMRO Group die door NLFI worden gehouden, onderworpen zijn aan een lock-up periode van 60 kalenderdagen na de afwikkeling. De bookrunners kunnen geheel naar eigen inzicht afstand doen van de lock-up.

ABN AMRO Press Office                                ABN AMRO Investor Relations
Jeroen van Maarschalkerweerd                    Dies Donker
Senior persvoorlichter, Press & PR              Hoofd Investor Relations
pressrelations@nl.abnamro.com                      investorrelations@nl.abnamro.com
+31 20 6288900                                               +31 20 6282282

Dit persbericht is gepubliceerd door ABN AMRO Group N.V. en bevat voorwetenschap in de zin van artikel 7, leden 1 tot en met 4, van de Verordening (EU) nr. 596/2014 (Verordening Marktmisbruik)

Dit document vormt geen aanbod, of onderdeel daarvan, tot verkoop, noch een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot aankoop, van enige effecten (de "Effecten") in ABN AMRO Group N.V. (de "Vennootschap") in de Verenigde Staten. De Effecten van de Vennootschap zijn niet geregistreerd en zullen ook niet worden geregistreerd krachtens de U.S. Securities Act van 1933 (de "Securities Act") en mogen niet worden aangeboden of verkocht in de Verenigde Staten zonder registratie of zonder een van toepassing zijnde vrijstelling van, of in een transactie die niet is onderworpen aan, de registratievereisten ingevolge de Securities Act.

Nederlandse staat vermindert belang in ABN AMRO Group tot 63%