Privanet Securities merkittäväksi omistajaksi joukkorahoituspalvelu FundedByMe Finlandissa - aloittaa palvelun tarjoamisen Suomessa

Privanet Group Oyj
YHTIÖTIEDOTE
25.08.2017 kello 08.15

Ruotsissa perustetun FundedByMe -joukkorahoituspalvelun tarjonta laajenee Suomeen syyskuussa, kun Privanet Securities Oy aloittaa palvelun tarjoamisen oman sijoituspalvelutoimilupansa puitteissa. Privanet Securities Oy:lle järjestetään suunnattu osakeanti, jonka seurauksena siitä tulee FundedByMe Finland Oy:n omistaja 33,4 % omistusosuudella.  Järjestelyllä tavoitellaan merkittävää markkinaosuutta pohjoismaisilla joukkorahoitusmarkkinoilla.

Sijoituspalvelukonserni Privanet Group Oyj:n tytäryhtiö Privanet Securities Oy, FundedByMe Ab ja FundedByMe Finland Oy ovat solmineet strategisen kumppanuuden suomalaisen joukkorahoituskentän kehittämiseksi. AROUND-joukkorahoituspalvelua ja listaamattomien arvopapereiden kauppapaikkaa ylläpitävälle Privanet Securities Oy:lle järjestetään suunnattu osakeanti, jonka seurauksena se tulee omistamaan 33,4 % FundedByMe Finland Oy:stä.  Privanet Securities aloittaa FundedByMe -palvelun tarjoamisen Suomessa Privanetin Securities Oy:n sijoituspalvelutoimiluvan ja toimintaperiaatteiden puitteissa syyskuussa. Kaikki FundedByMe Finland Oy:n työntekijät siirtyvät Privanet Securities Oy:n palvelukseen.

Ruotsalainen FundedByMe Ab on vuonna 2011 perustettu joukkorahoitusalusta, jolla on yli 87.000 rekisteröityä käyttäjää 197 maassa. FundedByMe -joukkorahoitusalustalla on kerätty yli 37 miljoonaa euroa kasvurahaa pk-yrityksille.

"Privanetin ja FundedByMe:n toimintatapa, rahoitusalustat ja asiakaskunnat täydentävät toisiaan erinomaisesti. Yhdessä voimme tarjota entistä useammalle sijoittajalle laajan valikoiman laadukkaita sijoituskohteita ja vauhdittaa suomalaisten pienten ja keskisuurten yritysten kasvua. Osakepohjainen joukkorahoitus on erinomainen vaihtoehto aikaisen vaiheen yritykselle.", toteavat FundedByMe Finlandin toimitusjohtaja Raine Luomanen sekä hallituksen puheenjohtaja Casper Grönblom, jotka siirtyvät Privanet Securitiesin FundedByMe-palvelusta vastaaviksi sijoitusjohtajiksi 1.9. alkaen.

Privanet Securitiesin ylläpitämä AROUND-alusta tarjoaa yrityksille mahdollisuuden kasvurahoitukseen 1-5 miljoonaa euroon asti ilman toimialarajoitusta. AROUND-palvelussa toteutetut rahoituskierrokset ovat tähän mennessä keränneet yli 31 miljoonaa euroa kasvurahaa suomalaisille yrityksille. Tulevaisuudessa Privanetin ja FundedByMe:n tavoitteena on järjestää myös yhteisiä rahoituskierroksia molempien yhtiöiden alustoilla.

"Kumppanuus FundedByMe:n kanssa tukee Privanetin strategian mukaista kansainvälistä kasvua ja avaa molemmille yhtiöille ovet laajempaan sijoittajaverkostoon. Kumppanuutemme kautta sijoittajat pääsevät vaivattomasti ja vastuullisesti yhden toimijan kautta osalliseksi eri kasvuvaiheissa olevien yritysten tarinaa.", sanoo Privanet Securities Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Lönnmark.

Lisätietoja:
Privanet Securities Oy
Kimmo Lönnmark, toimitusjohtaja
+358 (0)50 67541
kimmo.lonnmark@privanet.fi

FundedByMe Finland Oy
Raine Luomanen, toimitusjohtaja,
Privanet Securities Oy sijoitusjohtaja 1.9. alkaen
+358 (0)40 7740021

Privanet Group Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Valkia Advisors Oy, puh. +358 (0)50 368 6866

Privanet Group lyhyesti
Privanet Group Oyj on suomalainen sijoituspalvelukonsernin emoyhtiö, johon kuuluvat Privanet Capital Markets Oy, joka keskittyy pääomajärjestelyihin sekä Privanet Securities Oy, joka ylläpitää Suomen ainoaa listaamattomien yritysten arvopapereiden kauppapaikkaa. Privanet Groupin toiminnan tarkoituksena on saattaa yhteen suomalaiset rahoitusta tarvitsevat yritykset ja sijoittajat. Privanet Group -konserni palvelee noin 13 500 asiakasta ympäri Suomen, ja sillä on paikallistoimistoja yhdellätoista paikkakunnalla. Yhtiön asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yhteisöt sekä institutionaaliset sijoittajat.

FundedByMe lyhyesti
FundedByMe on täyden palvelun joukkorahoitusalusta, joka tarjoaa pääomarahoitusta. Viime vuosien aikana noin 452 yritystä 25 eri maasta ovat keränneet alustan kautta rahoitusta menestyksekkäästi yhteensä 37,4 miljoonan euron edestä. FundedByMe:n kasvavaan jäsenverkostoon kuuluu yli 87.000 sijoittajaa ympäri maailman. FundedByMe:n pääkonttori sijaitsee Tukholmassa ja sillä on paikallistoimistot Suomessa, Singaporessa ja Malesiassa.

Attachments:

Yhtiotiedote_PrivanetGroupOyj_25082017.pdf