LEHDISTÖTIEDOTE: Turvalasin kysyntä kasvussa – Glaston myy tasokarkaisulinjan Suomeen

Helsinki, Suomi, 2017-09-07 10:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- GLASTON OYJ ABP                             Lehdistötiedote                                  7.9.2017 klo 11.30

Turvalasin kysyntä kasvussa – Glaston myy tasokarkaisulinjan Suomeen

Glaston on tehnyt sopimuksen FC-sarjan tasokarkaisukoneen toimittamisesta suomalaiselle eristyslasivalmistajalle Best Glass Oy:lle. Kauppa sisältyy Glastonin kolmannen vuosineljänneksen ennakoituun tilauskertymään. Kone toimitetaan asiakkaalle Nivalaan vuoden 2017 loppuun mennessä.

Best Glassin tavoitteena on olla Suomen johtava eristyslasivalmistaja. Yhtiö valmistaa kaikkia modernin lasirakentamisen elementtejä, kuten eristyslaseja ja karkaistuja sekä laminoituja turvalaseja. Best Glass panostaa nykyaikaiseen tuotantoon ja lopputuotteittensa korkeaan laatuun. Yhtiön tuotteita myydään kotimarkkinoiden lisäksi myös Ruotsissa ja Norjassa.

”Suomen lasinjalostusmarkkinat ovat suhteellisen pienet, ja viime vuosina markkinat ovat olleet hiljaiset. Viime vuonna Suomen osuus yhtiömme liikevaihdosta oli noin yhden prosentin luokkaa. Suomalaisena yrityksenä olemme erityisen iloisia siitä, että meidät valittiin Best Glassin uuden karkaisulinjan toimittajaksi”, sanoo Glastonin EMEA-alueen myyntijohtaja Pekka Hytti.

”Kiristyvien turvalasimääräysten ansiosta turvalasin kysyntä on kääntymässä kasvuun, jota Suomen lisäksi haemme Ruotsin ja Norjan kasvavilta markkinoilta. Laatu ja tehokkuus olivat meille avainasioita investointipäätöstä tehdessämme. FC-koneen ansiosta kapasiteettimme kasvaa ja voimme laadusta tinkimättä tuottaa tehokkaasti entistä suurempia lasikokoja”, toteaa Best Glassin toimitusjohtaja Teemu Ohtamaa.

Glastonin FC-sarjan koneet ovat tunnettuja korkeasta kapasiteetistaan, energiatehokkuudestaan, sisäänrakennetusta prosessointiälystään ja helppokäyttöisyydestään sekä erityisesti lopputuotteen korkeasta laadusta.

Lisätietoja:
Pekka Hytti, myyntijohtaja EMEA, puh. 010 500 500

GLASTON OYJ ABP
Agneta Selroos
Glaston Oyj Abp

Glaston Oyj Abp
Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net