SkyKick breidt Europese activiteiten uit om wereldwijde vraag naar hun Cloud Management Platform te ondersteunen

Verdubbelt aantal Europese werknemers en verhuist naar groter Europees hoofdkantoor in Amsterdam ter ondersteuning van partnergroei in regio

AMSTERDAM, NEDERLAND en SEATTLE, WA, VERENIGDE STATEN--(Marketwired - Oct 5, 2017) - SkyKick (www.skykick.com), een wereldwijde leverancier van software voor cloudbeheer voor partners op het gebied van IT-oplossingen, maakte vandaag bekend dat het een aanzienlijk groter Europees hoofdkantoor zal openen en dat het aantal Europese werknemers zal worden uitgebreid om het wereldwijde partnerbestand te kunnen blijven dienen. Het Europese hoofdkantoor van SkyKick zal worden geopend in het nieuwe Amsterdam Spaces Amstel-gebouw genaamd 'The Cloud' waar ook Amazon, Uber en andere in Amerika gevestigde tech-bedrijven zich vestigen. Naast deze verhuizing zal het bedrijf het aantal Europese werknemers verdubbelen.

"Het aantal Europese bedrijven dat hun activiteiten verplaatst naar de cloud blijft explosief stijgen. Onderzoeksbureau IDC schat zelfs in dat, na een uitzonderlijke groei in 2015, openbare clouddiensten in West-Europa tot 2020 zullen groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 26,1 procent," aldus algemeen manager van SkyKick EMEA, Kathryn Saducas. "SkyKick legt zich toe op het voldoen aan de unieke behoeften van onze internationale partners en hen helpen succesvol te zijn in de cloud. We vinden het fantastisch om te investeren om onze Europese partners te helpen met het benutten van de enorme mogelijkheden van de cloudmarkt."

Het grotere kantoor in Amsterdam is het eerste SkyKick Support Center buiten de Verenigde Staten. Dankzij dit kantoor zal de klantenondersteuning in de regio altijd beschikbaar zijn, in combinatie met plaatselijke talen. SkyKick zal daarnaast meer verkopers en operationeel personeel aannemen voor het kantoor in Amsterdam.

Uit een recent rapport van Research and Markets blijkt dat de Europese cloudcomputing-sector in 2016 $ 18,9 miljard genereerde in vergelijking met een recent rapport van Gartner waarin werd geschat dat de wereldwijde uitgaven aan clouddiensten in 2016 zouden uitkomen op $ 246,8 miljard. Door verder uit te breiden in Europa wil SkyKick partners in de regio helpen met de groei van hun winstgevendheid op het gebied van de cloud.

"Ondanks sterke groei van de cloud en de positie van Europa als een van 's werelds leidende economieën, is er nog steeds grote groei mogelijk voor de cloudmarkt", geeft Eric Jewett, vicepresident of Global van SkyKick, aan. "Europese privacyregels kunnen cloudactiviteiten bemoeilijken, maar de verhuizing van SkyKick -- samen met recente uitbreidingen van datacenters in Europa -- stelt partners in staat om hun klanten te helpen beter te navigeren en cloudmogelijkheden in de regio te benutten."

SkyKick maakte onlangs bekend ondersteuning te zullen leveren voor cloudmigraties en back-up voor de nieuwe datacenters van Microsoft in Maagdenburg en Frankfurt, Duitsland, via het SkyKick Cloud Management Platform. Hiermee kunnen IT-partners SkyKick gebruiken om cloudactiviteiten voor databewuste klanten in Duitsland, de Europese Unie en de Europese Vrijhandelsassociatie te verhogen.

SkyKick zal werknemers blijven houden in het Verenigd Koninkrijk en het bedrijf heeft tevens internationale kantoren in Sydney en Tokio. Het bedrijf zal vanavond van 18:30 tot 22:30 een groot openingsfeest geven in de Sky Lounge van de DoubleTree Amsterdam Centraal ter ere van de opening van het nieuwe kantoor in Amsterdam.

Over SkyKick
SkyKick is een wereldwijde leverancier van software voor cloudbeheer voor partners op het gebied van IT-oplossingen. De producten van het bedrijf helpen met de opbouw van succesvolle cloudbedrijven door ervoor te zorgen dat IT-providers hun klanten eenvoudig en efficiënt kunnen migreren en beheren en back-ups kunnen maken, allemaal in de cloud. Meer dan 5000 partners in meer dan 125 landen gebruiken de producten van SkyKick om hun cloudactiviteiten te versnellen en het bedrijf heeft verschillende prijzen gewonnen waaronder de titels Microsoft Partner of the Year, Red Herring Top 100 North America en het op een na snelst groeiende technologiebedrijf in de staat Washington volgens Technology Fast 500(TM) van Deloitte. SkyKick is gevestigd in Seattle en heeft kantoren in Amsterdam, Sydney en Tokyo. Bezoek voor meer informatie skykick.com.

Contactpersoon:
Andrew Goss