Hemcheck Sweden AB: publicerar delårsrapport för tredje kvartalet 2017 - Regulatorisk

HemChecks kvartalsrapport för tredje kvartalet 2017

Hemcheck Sweden AB (publ) meddelar idag att bolaget publicerar delårsrapport för tredje kvartalet 2017. Utvalda delar av rapporten återfinns nedan. Rapporten i sin helhet finns att hämta på bolagets hemsida www.hemcheck.com.

Tredje kvartalet: 1 juli - 30 september 2017

• Rörelsens intäkter uppgick till 0 tkr (0 tkr)
  • Resultat efter finansiella poster -546 tkr (-290 tkr)
  • Resultat per aktie - 0,05 kr (-0,06 kr)
  • Likvida medel 22 667 tkr (350 tkr)

Perioden i sammandrag: 1 januari - 30 september 2017

• Rörelsens intäkter uppgick till 10 tkr (17 tkr)
  • Resultat efter finansiella poster -3 935 tkr (-1 059 tkr)
  • Resultat per aktie -0,36 kr (-0,23 kr)

Väsentliga händelser efter periodens utgång
Etikprövningsnämnden godkänner HemChecks ansökan. Vid sitt sammanträde i oktober beslutade Etikprövningsnämnden i Uppsala att godkänna HemChecks ansökan om att få genomföra en studie bestående av en metodjämförelse vid akutmottagningen och det kliniska kemilaboratoriet vid Centralsjukhuset i Karlstad.

VD ANNELIE BROLINSON KOMMENTERAR
Den finansiering vi fick tidigare i år har gjort det möjligt för oss att fortsätta vårt arbete och vi kommer allt närmare en produkt färdig att lansera. Nu går arbetet ut på att anpassa, utvärdera och genomföra de åtgärder som behövs för att vi ska uppfylla de krav som satts upp. Målet är att nå en CE-märkning av produkten under 2018. Under 2018 ska vi dessutom, som ett första steg, genomföra en lansering på den svenska marknaden. Utvecklingsprojekt innebär alltid utmaningar, men vi ligger väl i fas och jag känner fullt förtroende för att vi kommer att leverera det vi utlovat.

Rapporten i sin helhet finns att hämta på HemChecks hemsida www.hemcheck.com

För ytterligare information, kontakta:
Hemcheck Sweden AB (publ) Annelie  Brolinson, vd
E-post: annelie.brolinson@hemcheck.com

Om HemCheck
Hemcheck Sweden AB (publ) utvecklar och kommersialiserar ett unikt produktkoncept, Helge, för patientnära detektion av hemolys. Hemolys, trasiga röda blodkroppar, är den vanligaste orsaken till att blodprov inte kan analyseras. Detta leder till sämre vård, risker för patienter och höga kostnader för samhället. HemChecks mål är att bidra till en förbättrad vård för patienter över hela världen genom att utveckla och kommersialisera användarvänliga produkter för detektion av hemolyserade blodprover i direkt anslutning till provtagningen. HemChecks huvudkontor finns i Karlstad, Sverige.

Viktig information
Denna information är sådan information som HemCheck är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 oktober 2017 kl. 09.00

Attachments:

Kvartalsrapport Q3_FINAL.pdf