WEST: Ny affärspartner i Australien

West International har tecknat avsiktsförklaring, s.k. Letter of Intent (LoI), med det australiensiska företagen Cirralto Limited (ASX:CRO). Samarbetet syftar till att distribuera Wests betallösning i Australien.

Wests lösning för kortbetalningar är sedan tidigare certifierad av branschorganisationen PCI samt ledande kortvarumärken som exempelvis MasterCard, Visa, American Express och Union Pay.

Cirralto är noterat på ASX och levererar affärskritiska IT-lösningar, system och tjänster till företag inom handel, tillverkning, inköpssammanslutningar, franchise-nätverk, m.m. Samarbetet med West möjliggör för Cirralto att integrera betaltjänster i sitt produkterbjudande vilket stärker affären mot existerande och nya kunder.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065
E-post: sten.karlsson@westint.se

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 80 00.

Denna information är sådan information som West International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 november 2017 kl. 09:00 CET.

Pressmeddelande 20171127_Cirralto Australien