Flügger A/S – Tildeling af optioner

Flügger A/S’ bestyrelse har den 7. februar tildelt i alt 2.723  aktieoptioner.

Bestyrelsen tildeler i henhold til Flügger A/S’ ”Overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning i Flügger A/S” optioner til administrerende direktør, Jimmi Mortensen.

Udnyttelseskursen er fastsat til DKK 1 pr. aktie. Antallet af optioner udgør 2.723.

Markedsværdi

Markedsværdien af de udstedte optioner er opgjort til DKK 399.872.

Markedsværdien er beregnet ud fra Black-Scholes-modellen med anvendelse af en volatilitet på 17,6% (beregnet ud fra de seneste 36 mdr.), en risikofri rente på -0,2%, en aktiekurs på DKK 1 og under forudsætning af, at de tildelte optioner senest udnyttes 14 dage fra offentliggørelse af den bestyrelsesgodkendte årsrapport for 2020/2021 (én time efter det konkrete tidspunkt for offentliggørelse af årsrapporten). Der er ved værdiansættelsen taget højde for fremtidige udbyttebetalinger i væsentligt samme niveau som tidligere udmeldt.

Udnyttelse af optionerne

For at kunne udnytte de tildelte aktieoptioner skal nedenstående KPI’er, a) og mindst én af hhv. b) og c) på baggrund af bestyrelsesgodkendt årsrapport for 2020/2021 være opfyldt:

1. Omsætning på mindst DKK 2 mia. og
  2. EBITDA-margin på mindst 9% eller
  3. En lukkekurs på Flügger aktien (B-aktie af nominel DKK 20) på mindst DKK 600 på dagen for offentliggørelse af ovenstående bestyrelsesgodkendte årsrapport

De udstedte optioner kan benyttes til køb af aktier i Flügger A/S fra én time efter offentliggørelse af den bestyrelsesgodkendte årsrapport for 2020/2021 og 14 dage (á 24 timer) frem.

Generel information om Flügger A/S’ incitamentsordning er tilgængelig på vores
hjemmeside: http://www.flugger.com/da/corporate/regulations