Monobank ASA: MONO-ME Lanserer unik digital kredittkortplattform

Monobank lanserer bankens kredittkortplattform, en kombinasjon av kredittkort og mobilbetaling i en app. Den kombinerte Monocard og Mono Pay betalingsappen utvider Monobanks tilbud av digitale tjenester for kundene, og gir en tettere kundekontakt gjennom revolusjonerende funksjonalitet.

- Folk ønsker bank- og betalingsløsninger som er trygge og enkle å bruke. Vår kredittkortplattform med Monocard og Mono Pay app leverer gode kundeopplevelser ved å kombinere det tradisjonelle kredittkortet med en app for mobil betaling. Den gjør det også lettere for brukerne å ha oversikt over sine kjøp og sin privatøkonomi, sier Bent Gjendem, administrerende direktør i Monobank ASA. - Vi ser allerede at kundene våre setter pris på denne løsningen.

Monobank søker samarbeidspartnere som kan distribuere bankens egenutviklede løsning med kredittkort og betalingsapp. En bærebjelke i Monobanks strategi er å benytte bankens etablerte posisjon innenfor digitale banktjenester for forbrukere til å utvikle innovative fintech-løsninger for lån, innskudd og kredittkort som kan forbedre kundenes opplevelser knyttet til bank og handel. Monobank har en ambisjon om å hurtig rulle ut og skalere nye og relevante løsninger gjennom kunder og partnere.

Monobank vil, i samarbeid med Skandinavias største regionale flyselskap Widerøe, lansere et kredittkort under Widerøes merkenavn. Lanseringen skjer i september som tidligere annonsert, og løsningen er basert på Monobanks nye digitale plattform.

- Vi ser frem til at vår kredittkortplattform med Monocard og Mono Pay appen blir tatt i bruk av våre kunder og partnere. Vi er overbeviste om at dette er en revolusjonerende innovasjon i markedet for digitale banktjenester rettet mot forbrukere, sier Bent Gjendem, administrerende direktør i Monobank ASA.

For ytterligere kommentarer:

Bent H. Gjendem, adm.dir., +47 996 11 996

Om Monobank:

Monobank er en nettbank som tilbyr usikrede lån til kvalifiserte privatpersoner i Norge og Finland. Driften startet i Bergen i november 2015 etter at Monobank mottok lisens fra Kredittilsynet. Banken tilbyr også attraktive innskuddsrenter på sparekontoer. Innskudd på inntil 2 millioner kroner er garantert av Bankenes sikringsfond der Monobank er medlem. For ytterligere informasjon, vennligst besøk selskapets nettside www.monobank.no