SSH.COM ja Thales eSecurity aloittavat yhteistyön

SSH käyttää Thalesin turvamoduuleja (HSM) tuomaan lisäturvaa Universal SSH Key Manager® -ratkaisuun

GARTNER IDENTITY AND ACCESS MANAGEMENT SUMMIT, LAS VEGAS, 3.12.2018  SSH.COM ja Thales eSecurity aloittavat yhteistyön, jonka myötä SSH.COM tarjoaa asiakkailleen uuden tavan suojata Universal Key Manager -tuotteen (UKM) SSH-yleisavaimet, mikä lisää entisestään järjestelmän tarjoamaa turvaa ja ehkäisee hyökkäyksiä.

UKM on markkinoiden kustannustehokkain avaintenhallintaratkaisu, jota käyttävät monet Fortune 100 -yritykset, kuten suuret finanssitalot, vähittäiskauppiaat ja energiayritykset sekä monet valtionhallinnon yksiköt maailmanlaajuisesti. UKM on markkinoilla ainutlaatuinen, sillä se on samalla sekä kattavin että vähiten infrastuktuurimuutoksia vaativa ratkaisu, joka automaattisesti löytää SSH-avaimet, ottaa ne hallintaan sekä kierrättää, poistaa ja valvoo niitä.

Suurilla yrityksillä voi olla käytössä miljoonia automatisoidusti toimivia avainpareja, joiden avulla pääsee erilaisiin kehitys-, testaus- ja tuotantoympäristöihin. Yrityksillä ei ole näkyvyyttä siihen, kuka käyttää palveluita eikä pääsyä palveluihin pystytä katkaisemaan, kun valtuutettu käyttäjä poistuu organisaatiosta. Tietoturva-auditoijat ja -asiantuntijat ovat havahtumassa siihen, että autentikaatioavaimia pitää suojata, hallita ja auditoida yhtä tarkasti kuin salasanoja tai salausavaimiakin.

Thalesin nShield-turvamoduulit tarjoavat kovennetun ja väärennysyrityksiä kestävän alustan, joka mahdollistaa esimerkiksi salauksen, digitaaliset allekirjoitukset sekä digitaalisten avainten luomisen ja suojaamisen. Thalesin nShield-tuotteet tukevat lukuisia sovelluksia, jotka vaativat turvallisia digitaalisia avaimia joko konesaleissa tai hybridi- ja pilviympäristöissä.

“SSH-avaimet ovat yksi tärkeimmistä työkaluista, kun kriittisiin digitaalisiin resursseihin luodaan turvallisia automatisoituja yhteyksiä (myös m2m-yhteydet). UKM:n integroiminen nShield-moduuleihin mahdollistaa SSH-avainten hallinnan koko niiden elinkaaren ajalta sekä avainten turvaamisen vaativimmissakin sovelluksissa. nShield-tuoteperheestä on saatavilla kaikkiin sovellustarpeisiin sopivat versiot, mikä ansiosta asiakkaamme voivat rakentaa turvallisia ratkaisuja entistä joustavammin”, sanoo SSH.COM:in Chief Technology Officer Markku Rossi.

SSH Communications Security
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimialoilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myyntipartneriverkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Lisätietoja:
Simo Karkkulainen, CMO