Årsrapport 2018 fra Totalbanken A/S

Årets resultat før skat stiger i Koncernen med 7,0 mio.kr. (19 %) og udgør et overskud på 43,1 mio.kr. mod 36,1 mio.kr. året før. Resultatet forrenter egenkapitalen med 12,6 % p.a.

Tab og nedskrivninger reduceres med 3,4 mio.kr. (38 %) til 5,6 mio.kr. mod 9,0 mio.kr. året før. Udviklingen anses for tilfredsstillende.
Kursreguleringer udgør en kursgevinst på 6,6 mio.kr. mod et kurstab på 1,2 mio.kr. året før. I kursreguleringer indgik i 2017 en nedskrivning af Bankens kapitalandele i BEC.

Skat af årets resultat udgør en udgift på 0,2 mio.kr. mod en indtægt på  26,9 mio.kr. året før, hvor Koncernen indregnede et udskudt skatteaktiv på 27,0 mio.kr. Dermed bliver resultatet efter skat et overskud på 42,9 mio.kr. mod 63,0 mio.kr. året før.

Banken forventede ved indgangen til året et resultat før skat i niveauet 30-40 mio.kr. Forventningen blev i periodeoplysningen for 3. kvartal 2018 opjusteret til 45-50 mio.kr. og realiseres med 45,2 mio.kr., hvilket anses for tilfredsstillende. Skat udgør 2,3 mio.kr. og årets resultat 42,9 mio.kr.

Bestyrelsen udtrykker tilfredshed med resultatet og udviklingen. Med årets resultat er det ledelsens forventning, at Koncernen fastholder fokus på at øge udlånet og tiltrække flere nye kunder.

Attachment

Årsrapport 2018