Waturu Holding A/S´s udbud blev tegnet med 615%.

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, DISTRIBUERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN.

Selskabsmeddelelse nr. 4

Vejle, 13. Maj 2019

Waturu Holding A/S´s udbud blev tegnet med 615%.

Udbuddet af op til 17,75 mio. kr. nye aktier er blevet meget positivt modtaget af både professionelle og private investorer, der samlet har tegnet for DKK 43.5 mio. svarende til, at maksimum udbuddet er tegnet med 245%. Det reelle udbud i markedet var eksklusiv anker investorer kr. 5.005.000, hvorved udbuddet i markedet blev tegnet med 615%.

Waturu Holding A/S (”Waturu” eller ”Selskabet”) offentliggør i dag resultatet af udbuddet af nye aktier i forbindelse med børsintroduktion på Nasdaq First North Denmark (”Udbuddet”), jf. selskabsmeddelelse nr. 1 af 26. april 2019 og virksomhedsbeskrivelsen, som blev offentliggjort samme dag. Udbuddet blev lukket den 10. maj 2019 kl. 16.00 (dansk tid). Selskabets udbud af op til 2.581.818 stk. nye aktier til en udbudskurs på 6,875 kr. pr. aktie (de ”Udbudte Aktier”) blev overtegnet og giver dermed Selskabet et bruttoprovenu på 17,75 mio. kr. og en markedsværdi på 72,75 mio. kr. Waturu har modtaget tegningsordre fra mere end 1600 investorer.
Første handelsdag på Nasdaq First North Denmark er den 20. maj 2019 under symbolet ”Waturu” (ISIN: DK0061134780).

"Tak til alle de investorer som forsøgte at få aktier i Waturu. På grund af den fantastiske interesse, som resulterede i at udbuddet blev voldsomt overtegnet, blev det i samråd med vores rådgiver besluttet at fordele aktierne efter en fordelingsnøgle hvor de investorer der investerede over 300.000 kr. tildeles 13.595 stk. aktier og hvor alle investorer som har tegnet for 5843,75 kr. og op til 300.000,00 kr. modtager minimumstildeling på 600 stk. aktier.

Investorer som ikke fik tildelt aktier, kan fra mandag den 20.5. kl. 9.00, købe aktier i Waturu når handlen åbner på Nasdaq. Vi har fra start haft et ønske om at få mange nye privat investorer med i selskabet og det er lykkes, men jeg vil gerne beklage at vi desværre ikke havde mulighed for at få alle med.

Tak til vores samarbejdspartnere og hele team Waturu glæder sig nu til, at fortsætte vores rejse som børsnoteret selskab, sammen med alle vores nye aktionærer”, udtaler bestyrelsesformand Thomas Marschall.

Resumé af Udbuddet:

• Waturu udstedte 2.581.818 stk. nye aktier til en udbudskurs på 6,875 kr. pr. aktie, hvilket gav et bruttoprovenu til Selskabet på 17,75 mio. kr.

• Der er tildelt aktier til mere end 1100 investorer.

• Baseret på udbudskursen er Waturu markedsværdi efter gennemførelse af Udbuddet 72,75 mio. kr.

• Alle tegningsordre i mellem kr. 5843,75 og kr. 300.000,00 kr. tildeles 600 stk. aktier svarende til minimumstildeling.

• Alle tegningsordrer over kr. 300.000 er blevet tildelt 13.595 stk. aktier.

• Alle tegningsordrer under kr. 5843,75, svarende til 849 stk. aktier eller derunder, modtager ikke tildeling.

• Efter gennemførelse af Udbuddet forhøjes Waturus aktiekapital fra 400.000 kr. fordelt på 8.000.000 stk. aktier á nominelt 0,05 kr. til kr. 529.091 fordelt på 10.581.818 stk. aktier á nominelt 0,05 kr.

Supplerende information

Registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen ventes at ske den 16. maj 2019. Første handelsdag på Nasdaq First North i København for Selskabets aktier forventes at være den 20. maj 2019, under symbolet ”Waturu” og ISIN-koden DK0061134780. Optagelsen til handel forudsætter, at Nasdaq First North Denmark formelt godkender spredningen af aktier.

Yderligere oplysninger:
CEO Toke Reedtz, tlf.: +45 5188 1262, e-mail: toke@waturu.com