Flügger group A/S tildeler optioner til direktion samt ledende medarbejdere

Bestyrelsen for Flügger group A/S har besluttet at tildele medlemmer af direktionen samt medlemmer af koncernens ledelsesteam i alt 65.000 stk. aktieoptioner. Selskabet reviderer desuden to optionstildelinger foretaget i 2018.

Bestyrelsen tildeler i henhold til de ”Overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning i Flügger group A/S” i alt 65.000 stk. optioner til tre af koncernens direktionsmedlemmer samt tre medlemmer af koncernens øvrige ledelse. I alt 30.000 stk. tildeles Jimmi Mortensen, 15.000 stk. tildeles Poul Erik Stockfleth og 10.000 stk. tildeles Michael Larsen, mens i alt 10.000 stk. tildeles tre medlemmer af den øvrige ledelse. Udnyttelseskursen er fastsat til DKK 300 pr. aktie.

Carl Trock, bestyrelsesformand i Flügger group A/S, udtaler:
- I bestyrelsen er vi glade for at kunne tilbyde et aktieoptionsprogram til medlemmer af ledelsen i Flügger group A/S. Med programmet ønsker vi at anerkende koncernens ledelsesteam, og deres målrettede indsats for at eksekvere vores aktuelle, ambitiøse strategi. Vi ønsker desuden at motivere ledelsen til et resultatorienteret og langsigtet fokus, hvor et af de helt centrale mål er at udbygge virksomhedens position på det nordeuropæiske marked.

Markedsværdi
Markedsværdien af de udstedte optioner er opgjort til i alt DKK 544.836,85. Markedsværdien er beregnet ud fra Black-Scholes-modellen med anvendelse af en volatilitet på 17,99% (beregnet ud fra de seneste 48 mdr.), et renteniveau på -0,52%, en aktiekurs på DKK 302 og under forudsætning af, at de tildelte optioner senest udnyttes 14 dage fra offentliggørelse af den bestyrelsesgodkendte årsrapport for 2022/2023 (én time efter det konkrete tidspunkt for offentliggørelse af årsrapporten). Der er ved værdiansættelsen taget højde for fremtidige udbyttebetalinger i væsentligt samme niveau som tidligere udmeldt.

Udnyttelse af optionerne
For at kunne udnytte de tildelte aktieoptioner skal nedenstående mål, a) plus enten b) eller c) på baggrund af bestyrelsesgodkendt årsrapport for 2022/2023, være opfyldt:

1. Omsætning på mindst DKK 2,5 mia.
  2. EBIT-margin på mindst 6%
  3. En lukkekurs for Flügger aktien på mindst DKK 650 på dagen for offentliggørelse af ovenstående bestyrelsesgodkendte årsrapport.

De udstedte optioner kan benyttes til køb af aktier i Flügger group A/S fra én time efter offentliggørelse af den bestyrelsesgodkendte årsrapport for 2022/2023 og 14 dage (á 24 timer) frem.

Justering af optionstildelinger foretaget i 2018
Bestyrelsen har foretaget følgende justeringer:

1. For at imødekomme forhold i leasingstandarden IFRS16 udgår målet for EBITDA på mindst 9 % i tildelingen til Jimmi Mortensen foretaget den 16. maj 2018 (Se selskabsmeddelelse af samme dato)

2. For at sikre, at ledelsens optionsprogram er baseret på enslydende mål for udnyttelse af optionerne justeres tildelingen foretaget den 4. december 2018 (Se selskabsmeddelelse af samme dato), således at mål for Poul Erik Stockfleth og Michael Larsen svarer til de mål, der gælder for tildelingen til Jimmi Mortensen foretaget den 16. maj 2018 med justeringen angivet ovenfor.

Det betyder, at målene for samtlige tildelingerne i 2018 herefter er følgende:

For at kunne udnytte de tildelte aktieoptioner skal nedenstående mål, a) plus enten b) eller c) på baggrund af bestyrelsesgodkendt årsrapport for 2020/2021, være opfyldt:

1. Omsætning på mindst DKK 2,0 mia.
  2. EBIT-margin på mindst 6%
  3. En lukkekurs for Flügger aktien på mindst DKK 600 på dagen for offentliggørelse af ovenstående bestyrelsesgodkendte årsrapport.

Direktions beholdning af aktier og optioner

Med tildelingen er den samlede direktions beholdning af aktier og optioner pr. dags dato følgende:

Aktier/stk.Optioner/stk.
Jimmi Mortensen (CEO)1.06657.723
Poul Erik Stockfleth (CFO)021.000
Michael Larsen (COO)52916.000
Ulf Schnack (CDO)1.358.226*0

*Heraf er de 1.211.235 aktier (590.625 stk. A-aktier samt 620.610 stk. B-aktier) ejet sammen med Sune Schnack gennem selskabet SUS 2013 ApS .

Generel information om Flügger group A/S’ incitamentsordning er tilgængelig på vores hjemmeside: http://www.flugger.com/da/corporate/regulations

Flügger group A/S

På bestyrelsens vegne