ÅF Pöyrylle toimeksianto esisuunnittelusta Metsä Board Oyj:n Husumin tehtaalle Ruotsiin

PÖYRY Oyj   Lehdistötiedote 28.5.2019 klo 9:00

ÅF Pöyry on saanut Metsä Board Oyj:ltä, johtavalta eurooppalaiselta korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistajalta, esisuunnittelun toimeksiannon soodakattilan uudistusprojektiin Husumissa, Ruotsissa. Toimeksiantoon kuuluvat esisuunnittelupalvelut sekä suunnittelupalvelut toteutusvaiheeseen, riippuen lopullisesta investointipäätöksestä Q4 / 19, nykyisten kahden vanhan soodakattilan korvaamiseksi yhdellä uudella soodakattilalla, ja vanhojen turbiinien korvaamiseksi yhdellä uudella turbiinilla. ÅF Pöyryn palveluihin kuuluvat projektinhallinta, prosessisuunnittelu, mekaaninen ja putkistosuunnittelu, arkkitehtisuunnittelu, rakennesuunnittelu, LVI-suunnittelu, prosessin ohjaus- ja tietojärjestelmäsuunnittelu, sähkösuunnittelu, turvallisuus-ja ympäristöpalvelut (HSE) ja riskienhallinta sekä kustannusarvio- ja aikataulutuspalvelut.

Soodakattilaan suunnitellut investoinnit tulevat parantamaan tuotannon luotettavuutta, vähentämään tehtaan energiakustannuksia ja lyhentämään vuosittaista huoltoseisokia.

”Toimeksianto vahvistaa Metsä Boardin ja ÅF Pöyryn välistä yhteistyötä. Olemme tyytyväisiä voidessamme tukea Metsä Boardin kilpailukykyä sellun ja energian tuotannossa sekä energiantuotannon kehitystä kohti fossiilivapaata tuotantoa. Tässä toimeksiannossa ÅF Pöyry yhdistää maailmanlaajuisen kokemuksen ja osaamisen paikalliseen läsnäoloon lähelä Metsä Boardin Husumin tehdasta”, sanoo ÅF Pöyryn Paperi ja sellu -toimialan johtaja Johan Ehrnrooth.

Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Lisätietoja:

Nicholas Oksanen
Executive Vice President, Head of Division Process Industries
e-mail: Nicholas.oksanen@poyry.com

Johan Ehrnrooth
Head of Competence Pulp & Paper
e-mail: johan.ehrnrooth@poyry.com

Tiesitkö? Olemme olleet mukana toteuttamassa 90% maailman suurimmista sellutehtaista.

Tietoa ÅF Pöyrystä

ÅF Pöyry on merkittävä kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointiyhtiö. Kehitämme maailmanlaajuisesti asiakkaillemme ratkaisuja, jotka edistävät kestävää kehitystä ja auttavat hyödyntämään kaupungistumisen ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Olemme yli 16 000 sitoutunutta asiantuntijaa, jotka kehittävät kestäviä, uuden sukupolven ratkaisuja infra-, teollisuus- ja energiasektoreille ympäri maailman.

Making Future.

Vieraile verkkosivuillamme www.poyry.fi ja seuraa meitä sosiaalisessa mediassa: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube