Jonas Bertilsson utsedd till ny tillförodnad VD

Pressrelease NetJobs Group AB

Styrelsen för NetJobs Group AB har utsett Jonas Bertilsson till tillfördnad VD med tillträde 10 juni 2019.

Jonas Bertilsson kommer att tillträda den 10 juni 2019 som tillfördnad VD för NetJobs Group AB och kvarstår i denna roll tills bolagets permanenta VD tillträder senast den 1 januari 2020. Jonas har bland annat styrelseerfarenhet från bemannings- och rekryteringsbolaget Pema Sweden AB och valdes in i styrelsen för NetJobs Group på bolagsstämman den 15:e maj 2019.

Jonas har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm med inriktning mot redovisning och finansiering. Jonas har gedigen erfarenhet från att förvärva, äga och driva bolag i stark tillväxt.

- Det är mycket positivt att kunna presentera Jonas Bertilsson som tillfördnad VD på NetJobs. Jonas kommer att fokusera på att höja tempot att erbjuda attraktiva Avtalslösningar till våra kunder. Jonas har ett tydligt ledarskap med mycket positiv energi som personifierar NetJobs kultur och värderingar, säger Henrik Kvick, styrelseordförande i NetJobs Group AB. Att Jonas tillträder som tillförordnad VD innebär även att Johan Henriksson fullt ut kan fokusera på rollen som Key Account Manager inom NetJobs.

Information i denna pressrelease är sådan information som NetJobs Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 juni 2019 kl 15:00.

För ytterligare information vänligen kontakta Henrik Kvick, styrelseordförande, 08-67 87 420

Stockholm den 10 juni 2019
NetJobs Group AB (publ)

Om NetJobs Group AB
NetJobs är ett svenskt HR-techbolag som hjälper arbetsgivare med digitala Talent Sourcing- och Employer Brandinglösningar. Genom vår tekniska plattform och nischade digitala karriärvarumärken matchar vi kvalificerade kandidater med attraktiva arbetsgivare. Vi drivs framåt av vår Vision att bli den självklara partnern i Sverige inom Employer Branding och Talent Sourcing digitalt. NetJobs Group AB (publ) är noterat på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com .

Kontaktuppgifter till Avanza Bank, Bolagets Certified Adviser: Mail: corp@avanza.se Tel: 08-409 421 20