SignalFx Mengumpul $75 Juta untuk Memenuhi Permintaan untuk Platform Pemantauan Awannya


SAN MATEO, Calif., June 13, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- SignalFx, peneraju dalam pemantauan awan masa nyata dan kebolehcerapan untuk infrastruktur, perkhidmatan mikro dan aplikasi, hari ini mengumumkan bahawa ia telah mengumpul $75 juta dalam pendanaan Siri E yang diketuai oleh Tiger Global Management dengan penyertaan daripada pelabur sedia ada. Pembiayaan ekuiti utama menjadikan jumlah pengumpulan pendanaan sebanyak $179 juta dan akan mempercepatkan pembangunan produk dan perkembangan pesat global syarikat tersebut.

Pertumbuhan SignalFx berlaku disebabkan lebih banyak organisasi bertukar kepada teknologi asli awan seperti perkhidmatan mikro, bekas, Kubernetes dan fungsi tanpa pelayan untuk mempercepatkan kadar inovasi mereka. Hasil tahunan SignalFx telah meningkat sebanyak 170 peratus kadar pertumbuhan tahunan kompaun sejak jualan bermula pada 2015 kerana alat pemantauan tradisional gagal untuk memenuhi keperluan baharu untuk kelajuan, skala dan automasi. Menurut Gartner, menjelang 2022, lebih daripada 75 peratus organisasi global akan menjalankan aplikasi berbekas dalam penghasilan, meningkat daripada kurang 30 peratus pada hari ini.

Senarai pelanggan SignalFx telah berkembang dan merangkumi ratusan jenama peneraju pasaran dalam pelbagai vertikal industri dan geografi, daripada e-dagang, peruncitan, pengangkutan, perusahaan dan teknologi hingga ke kewangan, produk pengguna dan penjagaan kesihatan. Pelanggan termasuklah organisasi berteknologi tinggi yang ditubuhkan dengan teknologi awan, seperti Acquia, Carbon Black, Cloudreach, Freecharge, HubSpot, Kayak, Namely, Rappi, Shutterfly, Square dan Yelp serta perusahaan tradisional yang melabur dalam transformasi digital, seperti Amtrak, athenahealth, Lululemon, NBCUniversal dan Warehouse Group.

“Penambahan Tiger Global Management ke pasukan kami berlaku pada masa yang penting untuk SignalFx,” kata Karthik Rau, CEO SignalFx. “SignalFx sedang berada pada titik perubahan signifikan dalam pertumbuhannya disebabkan oleh organisasi sedang melabur secara agresif dalam inisiatif transformasi awan dan digital mereka dan sedang menilai semula strategi pengurusan sistem dan pemantauan mereka. Modal tambahan daripada pembiayaan ini membolehkan kami melabur lebih banyak lagi dalam produk peneraju pasaran kami sambil mengembangkan capaian ke pasaran kami ke lebih banyak organisasi di seluruh dunia.” 

SignalFx merintis penggunaan analitis penstriman untuk memantau infrastruktur dan aplikasi awan, membina platform sangat boleh skala dan kurang kependaman yang boleh memproses jumlah data yang banyak menggunakan sains data canggih untuk mengenal pasti corak kelakuan secara tepat dan memberi amaran tentang anomali dalam masa beberapa saat. Pada bulan November, syarikat ini telah mengukuhkan lagi kepimpinan teknikal platformnya dengan menambah Microservices APM™, penyelesaian pemantauan prestasi aplikasi masa nyata pertama dalam industri yang direka bentuk bagi mempercepatkan penyelesaian masalah dan menyaring aplikasi berdasarkan perkhidmatan mikro. Microservices APM dikuasakan oleh seni bina NoSample™ unik yang mencerap setiap transaksi—bukan hanya sampel rawak kecil—dan melaporkan setiap anomali dengan tepat.

SignalFx ditubuhkan pada 2013 oleh pembangun asal penyelesaian pemantauan berdasarkan metrik (ODS) untuk Facebook, salah satu platform pemantauan DevOps pertama dalam industri. Dalam tempoh dua tahun ini, syarikat tersebut telah mengembangkan barisan eksekutifnya dengan menyertakan: Ketua Pegawai Operasi Mark Cranney, Ketua Pegawai Kewangan Mark Resnick, Naib Presiden Eksekutif Kejuruteraan Leonid Igolnik, Ketua Pegawai Pemasaran Tom Butta dan Ketua Pegawai Sumber Manusia Laura MacKinnon.

Pada bulan Februari, SignalFx telah melancarkan pembukaan Pejabat Sokongan untuk Kajian dan Pembangunan di Krakow, Poland dan meluaskan operasi jualan merentasi EMEA dan Australia. Ahli globalnya kini berjumlah 270 dan masih meningkat.

Perihal SignalFx

SignalFx, satu-satunya platform pemantauan awan masa nyata untuk infrastruktur, perkhidmatan mikro dan aplikasi mengumpul dan menganalisis metrik dan jejak merentas setiap komponen dalam persekitaran awan anda. Dibina pada seni bina penstriman yang sangat boleh skala, SignalFx menggunakan analitis canggih dan penyelesaian masalah yang diarah sains data untuk membolehkan operator mencari punca masalah dalam masa beberapa saat. SignalFx dipercayai oleh syarikat peneraju merentas kebanyakan sektor industri. SignalFx disokong oleh Andreessen Horowitz, Charles River Ventures, General Catalyst dan Tiger Global Management.

Untuk Mendapatkan Maklumat Lanjut:

Hubungi Mike Moeller, (408) 439-4169

*Gartner, Inc., Amalan Terbaik untuk Menjalankan Bekas dan Kubernetes dalam Penghasilan, Arun Chandrasekaran, 25 Februari 2019.