Fellow Finance Oyj alentaa ohjeistustaan vuodelle 2019

FELLOW FINANCE OYJ YHTIÖTIEDOTE, SISÄPIIRITIEDOTE 16.8.2019 KLO 16:00

Fellow Finance Oyj on alustavan tilintarkastamattoman puolivuosituloksensa sekä heinäkuun tuloksensa perusteella päättänyt alentaa koko vuodelle 2019 annettua ohjeistustaan. Merkittävimmät syyt ohjeistuksen muuttamiselle ovat kesän odotettua alhaisempi välitettyjen lainojen määrä ja päätökset panostaa vahvemmin strategian mukaiseen kansainvälistymiseen.

Uusi ohjeistus vuodelle 2019
Fellow Finance -konsernin vuoden 2019 liikevaihdon odotetaan kasvavan yli 20% ja oikaistun liikevoiton olevan alhaisempi kuin vuonna 2018.

Vanha ohjeistus vuodelle 2019
Fellow Finance -konsernin vuoden 2019 liikevaihdon odotetaan kasvavan yli 30% ja oikaistun liikevoiton kasvavan vuodesta 2018.

Fellow Finance julkistaa puolivuosikatsauksen 1.1.-30.6.2019 perjantaina 23.8.2019.

FELLOW FINANCE OYJ

Lisätietoja antaa

Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj
jouni.hintikka@fellowfinance.fi
p. +358 40 585 5009

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj
Fellow Finance Oyj on vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Yhtiön ylläpitämä Pohjoismaiden johtava¹ lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta, jota on käyttänyt jo yli 670 000 asiakasta noin 60 maasta. Fellow Finance Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa ja yhtiö on listattu Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle. Yhtiöllä on noin 2900 osakkeenomistajaa.

¹Välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna. Lähde: Brismo Market Data (tiedot haettu 16.8.2019).