Neo Industrial Oyj: Neo Industrial konserni jatkaa Reka Kaapelin käyttämien tilojen omistusjärjestelyjä

NEO INDUSTRIAL OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                         29.8.2019 klo 15.30

Neo Industrial Oyj on myynyt sijoitusomaisuutena olleet Riihimäen Kaapelitehdas Oy:n osakkeensa Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy:lle. Kauppahinta on 2,0 miljoonaa euroa.

Myynti oli osa kokonaisjärjestelyä, jossa Riihimäen Tilat ja Kehitys Oy osti yhteensä 68,05 % ja Neo Industrial Oyj:n tytäryhtiö Reka Kaapeli Oy 20,2 % Riihimäen Kaapelitehdas Oy:n osakkeista. Kolmas omistaja on Reka eläkekassa, jonka omistusosuus aleni järjestelyssä hieman alle 12 %iin.

1.1.2019 voimaan tullut IFRS 16 -standardi Vuokrasopimukset houkuttelee hankkimaan omaisuuserät itselle vuokrasopimusten sijaan. Ensimmäisenä toimenpiteenä Neo Industrial -konsernin kaapelitoimiala osti yhden käytössään olevan Keuruun tuotantolaitokseen liittyvän kiinteistön kesäkuun 2019 lopussa. Nyt elokuun lopussa toteutettu järjestely on kaapelitoimialan avaus Riihimäen tuotantolaitoksen suuntaan. Reka Kaapeli Oy hankki järjestelyssä 20,2 % omistusosuuden Riihimäen Kaapelitehdas Oy:stä. Yhtiön suunnitelmana on kasvattaa omistusosuutta tulevina vuosina.

Hyvinkäällä 29.8.2019

Neo Industrial Oyj

Jukka Poutanen

Lisätietoja:
Jukka Poutanen, toimitusjohtaja, puh. 040 833 9007
Markku E. Rentto, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 500 1858

www.neoindustrial.fi

Neo Industrial Oyj:n strategiana on investoida pääasiassa teollista liiketoimintaa harjoittaviin ja keskenään synergiaetuja tarjoaviin yrityksiin. Yhtiön tavoitteena on kehittää ostettuja yrityksiä aktiivisella omistajuudella ja luoda niihin lisää arvoa. Tuottoa sijoitukselle syntyy osinkona ja arvonnousuna. Neo Industrialin B-osake noteerataan NASDAQ Helsingin päämarkkinalla. Neo Industrialin teollisena toimialana on kaapeliteollisuus.