Anomali bekerjasama dengan OneWorld InfoTech untuk Membawakan Kecerdasan Ancaman Siber Optimum ke Bangladesh


DHAKA, Bangladesh, June 22, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anomali, penyedia penyelesaian keselamatan siber yang didorong oleh kecerdasan, dan OneWorld InfoTech, peneraju penyedia teknologi dan pengedar penyelesaian keselamatan IT di Bangladesh, hari ini mengumumkan bahawa mereka telah memasuki suatu perkongsian yang memberikan keupayaan kepada OneWorld InfoTech untuk mengerahkan dan menyokong penyelesaian pengurusan kecerdasan ancaman Anomali merentasi negara tersebut.

“Organisasi menyedari bahawa tanpa kebolehlihatan tahap tinggi terhadap ancaman siber, tiada cara untuk mengesan dan bertindak balas terhadap serangan yang berterusan yang melanda organisasi mereka,” kata Geoff Noble, Naib Presiden, Anomali, Asia Pasifik. “Kami teruja untuk bekerjasama dengan penyedia keselamatan siber yang terkemuka di Bangladesh, OneWorld InfoTech, untuk membantu pelanggan di sana memperoleh akses kepada penyelesaian kecerdasan ancaman siber (CTI) berpandu yang dapat membantu mereka meningkatkan keselamatan dan mengurangkan risiko.”

“Anomali membawakan pendekatan unik untuk menghubungkan data luaran dengan pengetahuan dalaman untuk menjalankan gambaran kecerdasan yang disatukan untuk organisasi mengurangkan risiko merentasi persekitaran mereka. Dengan mengembangkan portfolio keselamatan IT kami dengan Anomali, kami menjangkakan akan membantu organisasi di sektor persendirian dan awam di Bangladesh dalam membangunkan program kecerdasan ancaman siber yang berkesan dan komuniti yang berkongsi tentang ancaman untuk meningkatkan pertahanan dengan pesat,” kata Maruf Ahmed, Pengarah Global Teknologi dan Perkhidmatan, OneWorld InfoTech.

Pelanggan bersama Anomali dan OneWorld InfoTech menerima penyelesaian CTI yang paling canggih, komprehensif dan mudah digunakan dalam pasaran hari ini. Anomali menyediakan:

Anomali Lens - Teknologi pertama yang seumpamanya membolehkan sesiapa sahaja untuk mengetahui secara automatik dan segera jika organisasi mereka diserang, identiti musuh mereka, dan jika serangan tersebut telah berjaya. Dengan satu klik, Anomali Lens mengimbas kandungan berasaskan web, mengesan dan menyerlahkan semua ancaman yang dikenal pasti, menyediakan butiran yang mudah difahami tentang ancaman tersebut dan memberitahu pengguna jika sebarang ancaman sudah ada dalam rangkaian mereka. Kandungan web berstruktur dan tidak berstruktur yang diimbas oleh Anomali Lens termasuklah berita, blog, penyelidikan, buletin, log SIEM, log keselamatan lain, laporan IR, Twitter dan rangkaian sosial lain.

Anomali Match - Anomali Match menyepadukan CTI, data ISP, OSINT, log SIE, alat penilaian kerentanan dan sumber data besar yang lain untuk memadankan berbilion penunjuk kompromi (IOC) dan ancaman terhadap apa-apa sahaja yang ada dalam rangkaian pelanggan. Dengan menyediakan analisis retrospektif automatik untuk tempoh yang dilanjutkan, pengguna mengesan ancaman dan bahaya yang ada selama tempoh masa yang pendek atau panjang.

Anomali ThreatStream - Platform kecerdasan ancaman (TIP) yang utama ini menyepadukan data daripada barisan suapan terluas untuk mencipta kecerdasan ancaman yang boleh diambil tindakan. Anomali APP Store yang bersepadu memberi pengguna penyepaduan satu klik bagi suapan ancaman sumber proprietari dan terbuka yang paling luas dan pelbagai. Platform yang sama menguasakan kerjasama boleh dipercayai dalam perkongsian ancaman selamat untuk Pusat Perkongsian dan Analisis Maklumat (ISAC) dan Organisasi Perkongsian dan Analisis Maklumat (ISAO).

Perihal OneWorld InfoTech
OneWorld InfoTech ialah penyedia penyelesaian dan perkhidmatan IT yang terkemuka dengan tumpuan khas dalam menyampaikan penyelesaian keselamatan siber hujung ke hujung. OneWorld bermatlamat untuk menjadi rakan kongsi dipercayai “sehenti” untuk membolehkan klien menggunakan teknologi inovatif untuk memecut pertumbuhan organisasi melalui pengautomatan, menyepadukan infrastruktur untuk memaksimumkan nilai dan memodenkan keselamatan siber untuk membolehkan perniagaan berjaya. Untuk maklumat lanjut, lawati kami di www.oneworldinfotech.net

Perihal Anomali
Anomali® menyampaikan penyelesaian keselamatan siber yang didorong oleh kecerdasan yang termasuk Anomali ThreatStream®, Anomali Match™, dan Anomali Lens™. Perusahaan persendirian dan organisasi awam menggunakan Anomali untuk mendapatkan kebolehlihatan tanpa had terhadap ancaman, masa kelajuan kepada pengesanan dan sentiasa meningkatkan operasi keselamatan. Pelanggan Anomali termasuk lebih daripada 1,500 organisasi global yang kebanyakannya tersenarai dalam Global 2000 dan Fortune 500 dan organisasi kerajaan dan pertahanan yang besar di seluruh dunia. Diasaskan pada 2013, syarikat ini disokong oleh firma usaha niaga terkemuka seperti GV, Paladin Capital Group, Institutional Venture Partners dan General Catalyst. Ketahui lebih lanjut di: www.anomali.com

Maklumat Hubungan Berita
Geoff Noble
APAC-news@anomali.com