HALLITUS PÄÄTTI, ETTEI ROBIT JAA VAROJA SIJOITETUN VAPAAN OMAN PÄÄOMAN RAHASTOSTA

ROBIT OYJ        PÖRSSITIEDOTE        27.10.2020 KLO 10.45

Robit Oyj:n hallitus on tänään varsinaisen yhtiökokouksen 2020 sille antaman valtuutuksen perusteella päättänyt, että osakkeenomistajille ei jaeta varoja sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta. Yhtiö varautuu tällä päätöksellä mahdolliseen COVID-19-pandemian toiseen aaltoon sekä lähitulevaisuuden investointeihin automaation ja kapasiteetin lisäämiseksi.

Yhtiökokous valtuutti 22.4.2020 hallituksen päättämään mahdollisesta varojen jakamisesta osakkeenomistajille yhtiön taloudellisen tilanteen sitä puoltaessa yhtiön jakokelpoisista varoista enintään 0,03 euroa osakkeelta. Mahdollinen varojenjako toteutettaisiin pääomanpalautuksena sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta. Hallituksella on oikeus päättää kaikista muista edellä mainittuun varojenjakoon liittyvistä ehdoista. Valtuutus on voimassa 31.12.2020 saakka.

ROBIT OYJ

Harri Sjöholm
Hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:
Harri Sjöholm
+358 400 622 092
harri.sjoholm@robitgroup.com

Jakelu:
www.robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, louhinta ja tuenta, maanalainen rakentaminen sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kahteen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer ja Down-the-Hole. Yhtiöllä on maailmalla 12 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto yli 100 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Robitin osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com.