Kalmar ja Maher Terminals jatkavat vuosikymmenten mittaista kumppanuutta suurella konttilukkitilauksella

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 4.1.2021 KLO 15

Cargoteciin kuuluva Kalmar toimittaa lisää seuraavan sukupolven konttilukkeja yhdysvaltalaiselle Maher Terminals LLC:lle, joka aikoo käyttää niitä New Jerseyssä sijaitsevassa satamaterminaalissaan. 42 koneen jatkotilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2020 viimeiselle neljännekselle, ja toimituksen on määrä tapahtua vuoden 2021 kolmannella vuosineljänneksellä.

Maher Terminals on yksi maailman suurimmista yksityisomisteisista usean käyttäjän satamaoperaattoreista. Yhtiön konttiterminaali New Yorkin ja New Jerseyn satamassa on Pohjois-Amerikan suurin.

Uudet koneet ovat osa Maherin kattavaa laitteiston uudistamisohjelmaa. Tilaus nostaa Maher Terminalsin tällä hetkellä operaatiossa olevien Kalmar-konttilukkien kokonaismäärän lähes 250:een. Toimituksen myötä Maher Terminalsille on vuodesta 1980 lähtien toimitettu jo yli 400 Kalmar-konttilukkia, mikä on historiallinen ja merkittävä virstanpylväs molemmille yhtiöille.

Maher Terminalsille toimitettavissa seuraavan sukupolven koneissa on 50 tonnin kaksoisnostokapasiteetti ja paljon erilaisia asiakaskohtaisia lisäominaisuuksia, jotka Kalmar ja Maher ovat kehittäneet yhdessä pitkän yhteistyönsä kuluessa. Konttilukit voivat pinota neljä konttia päällekkäin, ja niissä on Kalmarin ainutlaatuiset ja erittäin vankat mobiilitaajuusmuuttajat, jotka ovat maailmanlaajuisesti osoittaneet parantavansa asiakkaiden toiminnan luotettavuutta ja vähentäneet käyttökatkoja.

Lou Allora, Vice-President and General Manager of Engineering Services, Maher Terminals LLC: ”Kalmar on meille erittäin tärkeä strateginen kumppani. Olemme jo neljän vuosikymmenen ajan yhdessä kehittäneet ja ylläpitäneet vahvaa avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen perustuvaa kumppanuuttamme. Arvostamme Kalmarin ennakoivaa huolto- ja takuupalvelua, minkä myötä voimme jatkossakin palvella asiakkaitamme mahdollisimman korkeatasoisesti.”

Troy Thompson, myyntijohtaja, Kalmar Americas: ”Olemme iloisia voidessamme jatkaa pitkäaikaista kumppanuuttamme Maher Terminalsin kanssa. Arvostamme myös sitä, että heidän toimintansa nojaa edelleen meidän konttilukkeihimme. Toistuvat konttilukkitilaukset osoittavat, että Maher Terminals luottaa sekä tuotteidemme että jälkimarkkinatukemme laatuun ja luotettavuuteen.”

Lisätietoja medialle:

Troy Thompson, myyntijohtaja, Kalmar Americas, puh. +1 919 949 1192

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.com

Liite

Maher Terminals