INVESTORS HOUSE MUUTTAA JOHTAMISRAKENNETTAAN JA JOHTORYHMÄÄNSÄ

Investors House Oyj

Julkaistavissa 19.3.2021 klo 8.30

INVESTORS HOUSE MUUTTAA JOHTAMISRAKENNETTAAN JA JOHTORYHMÄÄNSÄ

Investors House on Ovaro-omistuksesta irtautumisen sekä 1,5 Mrd€:n kiinteistövarallisuutta hoitavan Juhola Asset Managementin hankinnan myötä muuttanut johtamisrakennettaan ja johtoryhmänsä kokoonpanoa.

Konsernin johtoryhmän muodostavat 19.3.2021 lukien

• toimitusjohtaja Petri Roininen vastuualueenaan konsernin johtaminen
  • Juhola Asset Management Oy:n toimitusjohtaja Aleksi Aitala vastuualueenaan Juholan liiketoiminta
  • johtaja Tommi Juhola, vastuualueenaan Juholan johtaminen yhdessä Aitalan kanssa
  • johtaja Antti Lahtinen vastuualueenaan OVV Asuntopalvelut sekä Investors House Rahastot Oy
  • johtaja Timo Rantala vastuualueenaan uudet liiketoiminnat ja vaihtoehtoiset sijoitukset
  • talousjohtaja Matti Leinonen vastuualueenaan konsernin taloushallinto

Johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Roiniselle.

Konsernin 2020-2023 kumppanuus -strategiassa keskeistä on toiminta koko arvoketjussa, palveluliiketoiminnan merkityksen kasvattaminen, kumppanuus asiakkaiden kanssa sekä operatiivinen kannattavuus, joka mahdollistaa kasvavan osinkokehityksen.

Yhtiö raportoi edelleen kahden liiketoimintasegmentin – Palvelut ja Kiinteistöt – tulokset. Palvelut -segmentti muodostuu kiinteistövarallisuudenhoidosta, rahastojen hallinnoinnista sekä erillisistä toimeksiannoista mm rahoituksen tai transaktioiden toteutuksessa. Kiinteistöt -segmentti muodostuu suoraan ja välillisesti rahastojen kautta omistetuista asunto- ja muista kiinteistöistä sekä kehityshankkeista.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:

’’Toimimme nyt franchise -toiminnot mukaan lukien noin 100 hengen voimin 13 paikkakunnalla. Tarjoamme asiakkaille ja sidosryhmille kotimaisen vaihtoehdon, jolla on yrittäjän sydän.

Uudistamme säännöllisesti johtamisrakennetta vastaamaan omistaja-arvon luomisen tavoitteita. Hiljan toteutetut Ovarosta irtautuminen ja palveluliiketoiminnan vahvistaminen Juhola -kaupalla loivat pohjan johtamisrakenteen muutokselle.’’

Helsinki 19.3.2021

Investors House Oyj

Lisätiedot         Toimitusjohtaja Petri Roininen, puh 040 761 9669

Jakelu                Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.investorshouse.fi

Investors House luo omistaja-arvoa yhdistämällä osaamisensa kiinteistö- ja finanssimarkkinan koko arvoketjussa. Toimintamalli tarjoaa useita kasvu- ja ansaintamahdollisuuksia, minkä lisäksi yhtiö pystyy hyödyntämään tehokkaasti markkinoilla avautuvia mahdollisuuksia ja allokoimaan pääomia parhaaksi katsomallaan tavalla.