INVESTORS HOUSE: HALLITUKSEN OSINKOESITYS 0,27 €/OSAKE – KUUDES PERÄKKÄINEN KASVAVAN OSINGON TILIKAUSI

Investors House Oyj

Julkaistavissa 23.3.2021 klo 8.30

Investors Housen hallitus on päättänyt esittää 26.4.2021 kokoontuvalle yhtiökokoukselle maksettavaksi osinkona 0,27 €/osake vuoden 2020 tuloksen perusteella.

Hallitus esittää, että yhtiökokous vahvistaisi 0,27 €/osake osingon, tämän maksun 0,14 €/osake osalta viipymättä yhtiökokouksen jälkeen sekä valtuuttaisi hallituksen päättämään 0,13 €/osake osalta osingon jakamisen ajankohdasta vuoden 2021 aikana. Menettely vastaisi vuoden 2020 mallia maksaa osinko kahdessa osassa.

Osinkoesitys perustuu operatiiviseen tulokseen (Epra) sekä konsernin 2020-2023 kiinteistökumppani -strategiaan. Strategian ydintä on toiminta koko arvoketjussa, palveluliiketoiminnan merkityksen kasvattaminen, kumppanuus asiakkaiden kanssa sekä operatiivinen kannattavuus, joka mahdollistaa kasvavan osinkokehityksen.

Nyt jaettavaksi esitettävä osinko olisi 76 % vuoden 2020 operatiivisesta tuloksesta. Vuonna 2015-2020 yhtiö on jakanut keskimäärin 75 % edellisvuoden operatiivisesta tuloksestaan osakkeenomistajille perusosinkoina. Tämän lisäksi yhtiö on maksanut omistajilleen erillisenä varojen luovutuksena mm Ovaro-osakkeita sekä 2019 että 2020 ja toteuttanut useita omien osakkeiden osto-ohjelmia.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:

’’Operatiiviseen suorituskykyyn perustuva osinkopolitiikka on kestävä ja vastuullinen. Operatiivinen tulos kertoo kuinka kone käy. Sen perusteella voimme nyt esittää kuudetta kertaa peräkkäin nousevaa osinkoa.

Investors House luo omistaja-arvoa kannattavalla liiketoiminnalla ja aktiivisella pääoman allokoinnilla. Vuosittain kasvaneen perusosingon lisäksi olemme jakaneet osakkeenomistajille varoja Ovaro-osakkeina vuosina 2019 ja 2020. Olemme myös toteuttaneet useita omien osakkeiden osto-ohjelmia. Arvioimme kaikkia liiketoiminnan ja pääoma-allokoinnin keinoja jatkuvasti.’’

Helsinki 23.3.2021

Investors House Oyj

Lisätiedot         Petri Roininen, puh 040 761 9669

Jakelu                Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedostusvälineet, www.investorshouse.fi

Investors House luo omistaja-arvoa yhdistämällä osaamisensa kiinteistö- ja finanssimarkkinan koko arvoketjussa. Toimintamalli tarjoaa useita kasvu- ja ansaintamahdollisuuksia, minkä lisäksi yhtiö pystyy hyödyntämään tehokkaasti markkinoilla avautuvia mahdollisuuksia ja allokoimaan pääomia parhaaksi katsomallaan tavalla.