Taconic Biosciences Melancarkan Model Mencit COVID-19 Yang Baharu

Memperluas Kit Alat Penyelidikan COVID-19 dengan Mencit hACE2 AC22 yang baharu


RENSSELAER, N.Y., April 29, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju global dalam menyediakan penyelesaian model haiwan untuk penemuan ubat, mengumumkan pelancaran model mencit COVID-19 yang baharu. Mencit transgenik ACE2 (hACE2) manusia ini mengembangkan kit alat penyelidikan COVID-19 Taconic.

Pada Oktober 2020, Taconic melancarkan model hACE2 pertamanya. Mencit AC70 mengalami tindak balas yang membawa maut terhadap jangkitan oleh SARS-CoV-2 virus yang menyebabkan COVID-19. Sebaliknya, mencit AC22 yang baharu adalah tahan kemautan, membolehkan penyelidikan terapeutik, vaksin, dan gejala pascajangkitan.

Walaupun pelbagai model mencit hACE2 bagi jangkitan SARS-CoV-2 wujud, model tahan kemautan hACE2 AC22 adalah penting kerana model ini membolehkan kajian jangkitan submaut. Kebanyakan manusia yang dijangkiti SARS-CoV-2 sembuh dan model haiwan yang mereplika penyakit submaut dan pemulihan diperlukan. Mencit hACE2 AC22 menyediakan tempoh kajian yang lebih panjang untuk menilai keberkesanan ubat berbanding model jangkitan yang boleh membawa maut.

“Walaupun vaksin membawa harapan untuk menamatkan pandemik ini, penyelidikan pada COVID-19 masih diperlukan,” kongsi Dr. Michael Seiler, naib presiden model komersial di Taconic. “Terdapat ramai orang kini telah menghidap penyakit ini. Kita memerlukan model yang juga sembuh daripada penyakit ini untuk tempoh yang mencukupi bagi membantu dalam mereplika keadaan manusia tersebut. Kami tidak dapat menekankan lagi betapa pentingnya model AC22 baharu ini dalam membolehkan penyelidikan tersebut.”

Kohort yang sedia kajian tersedia untuk pesanan serta-merta.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang mencit hACE2 atau Kit Alat Koronavirus, sila hubungi Taconic di 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah, atau e-mel info@taconic.com.

Perihal Taconic Biosciences, Inc.
Taconic Biosciences ialah peneraju global berlesen penuh dalam model dan perkhidmatan mencit yang tereka bentuk secara genetik. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan boleh memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, menetapkan prasyarat, menguji dan mengagihkan model penyelidikan yang bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam model mencit dan tikus yang direka bentuk secara genetik, mikrobiom, model mencit imuno-onkologi dan reka bentuk model bersepadu serta perkhidmatan pembiakan, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan enam kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan mempunyai keupayaan penghantaran global untuk membekalkan model haiwan ke banyak tempat di dunia.

Orang Hubungan Media: Kelly Owen Grover
Pengarah Komunikasi Pemasaran
(518) 697-3824
kelly.grover@taconic.com