Analytica Mengumumkan Pengembangan Sistem Infusi Dipertingkat ke Timur Tengah


  • Analytica menandatangani perjanjian dengan Marwa bagi pengedaran, pemasaran dan jualan bagi Sistem Infusi Dipertingkat (EIS) di Mesir, Bahrain, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Arab Saudi dan Emiriah Arab Bersatu.
  • Sistem infusi tambahan IV yang berpaten mengurangkan risiko jangkitan dan embolisme serta menjimatkan masa kakitangan perubatan untuk jumlah kos keseluruhan yang lebih rendah daripada peralatan dan amalan sedia ada.

BRISBANE, Australia, May 01, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Analytica Limited (ASX:ALT), pembangun dari Australia bagi Sistem Infusi Dipertingkat (EIS) dan PeriCoach® sistem senaman lantai pelvis untuk latihan inkontinens uninari tekanan, telah memasuki perjanjian dengan Pejabat bagi Eksport & Import Bekalan Perubatan (Marwa) milik Marwa untuk mengedar, memasar dan menjual EIS kepada sistem hospital di Mesir, Bahrain, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Arab Saudi dan Emiriah Arab Bersatu.

Teknologi EIS telah dibangunkan oleh Analytica di bawah nama projek AutoStart dan AutoFlush dan telah dijual di Australia dengan nama dagangan FirstFlow™,¹ di bawah lesen terhad. EIS menggabungkan teknologi berpaten AutoStart dan AutoFlush ke dalam penyelesaian yang mudah dan tidak mahal.

Sistem terapung berpaten memulakan semula aliran cecair IV secara automatik susulan penyampaian ubat, dan dengan itu menjimatkan masa pekerja jagaan kesihatan, mengurangkan kos hospital dan mencegah peristiwa buruk yang berkaitan dengan embolisme udara dan kegagalan Kateter Intravena Periferi (PIVC). EIS bertindak balas dengan serta-merta, secara senyap dan tanpa campur tangan atau pemprograman. EIS boleh dinaik taraf kepada mana-mana reka bentuk sistem infusi sedia ada dan boleh berfungsi secara berharmoni dan meningkatkan keupayaan mana-mana pam infusi atau sistem infusi ‘beg’, tanpa mengira kecanggihan.

Penggunaan EIS dengan unik membenarkan sistem infusi tertutup sepenuhnya, dengan integriti dicapai melalui pengurangan interaksi yang dipercayai menyebabkan komplikasi mekanikal dan vaskular serta amalan pembilasan dan/atau patensi yang baik.

EIS mempunyai pendaftaran ARTG TGA Australia dan kelulusan USFDA 510(k). EIS mematuhi sepenuhnya sistem infusi ISO 8536 dan standard lain yang relevan.

EIS boleh mengurangkan risiko undang-undang secara ketara dengan menangani pelbagai faktor yang boleh memberikan kesan kepada pesakit, klinisian dan hospital, termasuk:

  • Embolisme Udara – EIS mempunyai injap terapung yang besar dan berat untuk memastikan kedap jangka panjang yang lengkap. Pengapung yang unik ini mengekalkan kedapan walaupun pada sudut yang melampau (hingga 60 darjah dari mendatar), menjadikan peranti boleh digunakan di dalam ambulans, situasi pengambilan dan ketenteraan serta mengurangkan risiko kematian dan morbiditi yang dikaitkan dengan embolisme udara.
  • Sistem Penyampaian Terbuka/Tertutup – Port akses bebas jarum ialah satu-satunya titik masukan, dengan hanya satu picagari yang diperlukan bagi setiap peristiwa ubat. Menggunakan beg 1L IV sedia ada bermaksud penggantian adalah kurang kerap berbanding beg pra-campuran 100mL, menjimatkan masa dan wang dan mengurangkan risiko pencemaran dan jangkitan.
  • Picagari Bilasan – Ciri ini menghapuskan keperluan untuk memperkenalkan picagari dan bolus bilasan tambahan. Pembilasan mencegah interaksi antara cecair/ubat yang tidak serasi, dengan itu mengurangkan risiko pencemaran silang dan mengukuhkan kawalan jangkitan.
  • Kateter Bilasan – Ciri ini mengurangkan risiko kegagalan PIVC dengan pemulaan semula aliran IV selepas penyampaian ubat, yang membolehkan aliran penyelenggaraan berterusan kepada sesalur dan kateter simbahan. Ini juga mengekalkan patensi kateter dengan mencegah oklusi luminal dalaman.
  • Pencairan Ubat – Ciri Terapi Terganggu membolehkan pengenalan ubat melalui EIS untuk mengukur campuran cecair IV secara tepat dan bukannya injap dan beg 3 hala.
  • Risiko Jangkitan – Kajian pencerapan menunjukkan kejadian ketidakpatuhan yang tinggi terhadap protokol pencucian tangan dan protokol pembilasan. EIS mengehadkan akses dan peluang jangkitan.
  • Tekanan pembilasan – Bolus pembilasan kateter mungkin berbeza-beza berdasarkan saiz dan tekanan picagari. Reka bentuk terapung proprietari memastikan tekanan pembilasan yang tetap, mengurangkan risiko kegagalan PIVC.

Memandangkan ciri pengurangan risiko kesihatan dan undang-undang EIS, pasaran jagaan hospital berdasarkan rumah mewakili peluang pertumbuhan di seluruh dunia. EIS ini adalah padat, tahan lasak dan tidak memerlukan pam atau sumber tenaga yang menjadikannya sesuai untuk pengambilan semula, ketenteraan dan dunia ketiga perlu tanpa berkompromi dengan risiko.

Untuk melihat video tentang operasi dan ciri EIS, sila klik di sini.

Pengetua Marwa mempunyai pengalaman luas dalam sistem kesihatan Mesir, sebagai perunding dan setiausaha rendah bagi kesihatan untuk Klinik Organisasi Insurans Kesihatan Mesir (HIO) serta kedudukan kepimpinan dalam Kementerian Kesihatan Mesir.

“Marwa telah mengemukakan peluang menarik dengan pakar berpengalaman untuk membawa Sistem Infusi Dipertingkat (EIS) Analytica kepada pasaran besar dan semakin berkembang di Timur Tengah,” kata Dr. Michael Monsour, Pengerusi Analytica Ltd. “Kami tidak sabar menanti-nantikan untuk bekerja dengan Marwa untuk mengembangkan penggunaan teknologi EIS unik kami.”

Untuk maklumat lanjut tentang Analytica dan Sistem Infusi Dipertingkat, lawati www.AnalyticaMedical.com

Untuk pertanyaan pelabur atau pertanyaan, sila hubungi: investorrelations@analyticamedical.com

Untuk pertanyaan media, sila hubungi: Annie Starr, astarr@6degreespr.com

Perihal Analytica Limited

Analitis ialah syarikat pembangunan dan komersialisasi produk yang berpangkalan di Brisbane, Australia yang menumpukan kepada produk peranti perubatan Kelas I dan II.

Analytica ialah pembangun Sistem Infusi Dipertingkat (EIS), gabungan teknologi berpaten yang dibangunkan di bawah nama projek AutoStart dan AutoFlush. EIS ini ialah teknologi tambahan IV yang mudah dan murah untuk mengurangkan kos pemantauan kejurawatan, mengurangkan risiko embolisme, meningkatkan kawalan jangkitan, dan memulakan semula aliran secara automatik selepas penyampaian ubat semasa infusi cecair intravena.

Analytica juga merupakan pengeluar Sistem PeriCoach®, sebuah sistem rawatan e-kesihatan bagi wanita yang mengalami inkontinens urinari tekanan. Ini menjejaskan 1 dalam 3 wanita di seluruh dunia dan kebanyakannya disebabkan oleh trauma pada otot lantai pelvis disebabkan kehamilan, kelahiran anak dan menopaus.

____________________

¹ Tanda dagangan ICU Medical Australia.

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di: https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/d7af8a18-4b05-4cae-a8bb-71d578ab84fc