2021 nr. 6 – Sanistål A/S opjusterer efter fremgang i 2021

Adm. direktør
                                                                                                                                Christian B. Lund

Aalborg, den 20. maj 2021

Bestyrelsen har i dag godkendt kvartalsorienteringen for 1. kvartal 2021 (se vedhæftet fil) med følgende hovedpunkter:

• Forventningerne til 2021 opjusteres til en driftsindtjening (EBITDA) på 150-180 mio. kr. mod de tidligere udmeldte forventninger på 140-170 mio. kr., blandt andet som følge af at resultaterne er bedre end ventet i 1. kvartal
  • Omsætningen stiger 3,2 % til 861 mio. kr. Den danske forretning realiserer en vækst på 5,7 %, drevet især af høj, tocifret vækst i det digitale salg.
  • Driftsindtjeningen (EBITDA) før engangseffekter er 47 mio. kr. mod 35 mio. kr. i 1. kvartal 2020.
  • Der er ændret princip for indregning af feriepengeforpligtelsen, hvilket har en resultateffekt på - 8 mio. kr. i 1. kvartal 2021 mod 0 mio. kr. i 2020.
  • Fortsat fokus på den løbende likviditet og optimering af arbejdskapital.

”Resultaterne i 1. kvartal ligger over vores forventninger. Vi kan se, hvordan en målrettet indsats i hele forretningen bærer frugt og øger aktiviteterne, mens vi fastholder en trimmet omkostningsbase. Vi bygger videre på momentum fra ultimo 2020 og hæver indtjeningen, og med fornuftige markedsvilkår venter vi, at fremgangen fortsætter i resten af 2021.” siger adm. direktør Christian B. Lund.

Sanistål A/S

Christian B. Lund