Referat af ordinær generalforsamling for Jobindex A/S

Den ordinære generalforsamling i Jobindex A/S blev afholdt den 21. maj 2021 i selskabets lokaler, Carl Jacobsens Vej 29-31, 2500 Valby. Alle bestyrelsens forslag blev vedtaget. Ole Timm, Charlotte Theisen, advokat Michael Vilhelm Nielsen og Christian Kurt Nielsen blev genvalgt til bestyrelsen. Deloitte, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, blev valgt til ny revisor.

Direktør Kaare Danielsen aflagde på bestyrelsens vegne beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år. 2020 var et år præget af Corona-virussen. I marts 2020 faldt antallet af jobannoncer til det halve fra den ene dag til den anden. Siden kom jobmarkedet tilbage, og fra november måned hvor vaccinerne blev annonceret har jobmarkedet ligget over niveauet før Corona-krisen. Beretningen blev enstemmigt taget til efterretning af generalforsamlingen.

Regnskabet for 2020 udviser et overskud efter skat på 58,723 mio. kr. Bestyrelsen indstillede til generalforsamlingen, at selskabet udbetaler udbytte på 140 kr. pr. aktie svarende til en samlet udbyttebetaling på 126 mio. kr. Generalforsamlingen vedtog enstemmigt og med alle stemmer både regnskabet og forslaget om udbyttebetaling. Aktieudbyttet vil blive udbetalt torsdag den 27. maj, og fra på tirsdag den 25. maj vil aktien blive handlet uden udbytte.

Bestyrelsen har til hensigt at uddele medarbejderaktier til hovedparten af medarbejderne i koncernen i juni måned. Aktierne fordeles efter anciennitets- og kvalifikations kriterier fastsat af bestyrelsen. Der vil være tale om ca. 4200 stk. aktier, der erhverves fra selskabets hovedaktionær til markedskurs. Med den gældende kurs vil der være tale om en udgift på ca. 7 mio. kr. Aktierne uddeles til medarbejderne i juni måned, og vil kunne sælges med det samme.

Referatet af generalforsamlingen er vedlagt, og hele generalforsamlingen kan ses på Jobindex TV på adressen:

Direktør Kaare Danielsen, telefon 20735010, email kd@jobindex.dk

Certified Adviser Jakob Tolstrup Kristensen, email jakob.tolstrup@cwicf.com