Taconic Biosciences Melancarkan Penyelesaian Pengimportan TruIMPORT™

Model Roden yang Berasal dari China Boleh Diimport ke Mana-mana Vivarium Akademik Tanpa Kuarantin


RENSSELAER, N.Y., May 28, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju utama dalam penyediaan penyelesaian model haiwan penemuan ubat, mengumumkan peningkatan ketara Taconic-Cyagen Model Generation Alliance yang membolehkan pengimportan model hasil kejuruteraan genetik baharu yang berasal dari China di bawah naungan TruIMPORT™.

Penyelidik di institusi bukan berasaskan keuntungan memainkan peranan penting dalam penemuan ubat; namun, penyumberan luar bagi penjanaan model haiwan boleh jadi mahal atau mencabar dari segi logistik. Halangan dalam mengakses sumber model haiwan boleh menghalang penyelidikan yang penting. Penyelesaian berpotensi kepada masalah ini biasanya melibatkan kompromi. Bergantung pada negara asal, pilihan yang berkesan kos memerlukan kuarantin yang panjang bagi haiwan atau pembiakan tambahan untuk memastikan haiwan memenuhi standard kesihatan yang diperlukan untuk memasuki kemudahan haiwan di institusi tersebut. Langkah tambahan ini mungkin memerlukan masa dan wang daripada pihak penyelidik.

Pada asalnya dilancarkan pada tahun 2018, Taconic-Cyagen Model Generation Alliance (Perikatan) untuk penyelidik akademik dan bukan berasaskan keuntungan memanfaatkan bakat dua syarikat peneraju industri untuk mencipta penyelesaian yang disesuaikan secara unik untuk institusi penyelidikan bukan berasaskan keuntungan. Taconic Biosciences berpengalaman lebih 65 tahun dalam bidang model roden dan Cyagen Biosciences merupakan peneraju kecekapan generasi model dan struktur kos berdaya saing yang berpangkalan di China. Sejak penubuhannya, Pakatan itu menjadi peneraju yang diiktiraf dalam memberikan perkhidmatan penjanaan model kepada penyelidik akademik dan bukan berasaskan keuntungan. TruIMPORT™mewakili evolusi penting dalam penawaran perkhidmatan ini. Model haiwan dari China boleh diimport ke kemudahan haiwan Amerika Syarikat dan Eropah selagi keperluan vivarium sedia ada dipatuhi. Menyediakan pelbagai pilihan, TruIMPORT™ membolehkan pelanggan mengakses penjanaan model yang cekap dengan beberapa pilihan harga bergantung pada garis masa penghantaran, standard kesihatan dan saiz kohort yang diingini.

“Matlamat utama kami adalah untuk menyelesaikan masalah untuk pelanggan kami,” kata Dr. John Couse, naib presiden perkhidmatan saintifik untuk Taconic. “Walaupun Pakatan itu telah menyediakan penjanaan model yang cekap selama bertahun-tahun, kebimbangan import menjadi halangan bagi ramai pelanggan. Dengan mencipta pelbagai pilihan di bawah naungan TruIMPORT™, kini pelanggan boleh mengimport model roden dari China tanpa kuarantin tanpa mengira keperluan vivarium mereka.”

Portfolio TruIMPORT™ terdiri daripada tiga pilihan pengimportan: RapidRELAY™, RapidCHECK™ dan RapidEXPANSION™. Pelanggan boleh membandingkan spesifikasi produk di sini untuk menentukan pilihan yang mewakili gabungan garis masa, standard kesihatan dan penyerahan yang betul untuk memenuhi keperluan mereka.

Perihal Taconic Biosciences, Inc.

Taconic Biosciences ialah peneraju utama berlesen penuh dalam bidang penyediaan model dan perkhidmatan roden hasil kejuruteraan genetik. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan dapat memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, menetapkan prasyarat, menguji dan mengagihkan model penyelidikan yang bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam bidang penyediaan model roden dan tikus hasil kejuruteraan genetik, mikrobiom, model tikus imuno-onkologi dan penjanaan model bersepadu serta perkhidmatan pengurusan koloni, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan enam kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan memiliki keupayaan penghantaran global untuk membekalkan model haiwan ke hampir seluruh dunia.

Perihal Cyagen Biosciences, Inc.

Cyagen Biosciences merupakan peneraju pembekal perkhidmatan model roden hasil kejuruteraan genetik yang komprehensif. Cyagen menggunakan proses yang sangat cekap, termasuklah teknologi AI proprietari, untuk mereka bentuk dan menghantar model hasil kejuruteraan genetik dengan tepat dan harga yang berdaya saing. Pusat Haiwan Transgenik Cyagen (CTAC) di China merupakan kemudahan halangan bebas patogen khusus (SPF) yang canggih, yang ditauliahkan oleh AAALAC dan dijamin oleh OLAW. Cyagen memiliki lokasi tambahan di Amerika Syarikat, Jepun dan China. Sejak penubuhan Cyagen pada tahun 2005, kita telah menghantar lebih 78,400 model haiwan kepada penyelidik di seluruh dunia dan telah dipetik dalam lebih 4,700 penerbitan.

Orang Hubungan Media:

Kelly Owen Grover

Pengarah Komunikasi Pemasaran

518-478-6095

kelly.grover@taconic.com