Fusion af afdelinger mellem Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Investeringsforeningen Sydinvest og mellem Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Værdipapirfonden Sydinvest.

København Ø, Aug. 16, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) --

Bestyrelserne for Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Investeringsforeningen Sydinvest har på deres bestyrelsesmøder den 16. august 2021 godkendt en fælles fusionsplan vedrørende fusion af følgende 7 afdelinger fra Investeringsforeningen Alm. Brand med 7 afdelinger i Investeringsforeningen Sydinvest, hvor sidstnævnte er de fortsættende afdelinger:

Investeringsforeningen

Alm. Brand Invest:

Investeringsforeningen Sydinvest:
Europæisk Højrente ETIKmedVirksomhedsobligationer HY Etik A DKK
Europæiske Aktier ETIKmedEuropa Ligevægt & Value A DKK
Globale Aktier ETIKmedBæredygtige Aktier A DKK
Korte Obligationer ETIKmedKorte Obligationer A DKK
Lange Obligationer ETIKmedMellemlange Obligationer A DKK
Nordiske Aktier ETIKmedBæredygtige Aktier A DKK
Virksomhedsobligationer ETIKmedVirksomhedsobligationer IG Etik A DKK

Desuden har bestyrelsen for Investeringsforeningen Alm. Brand Invest og Værdipapirfonden Sydinvest ved bestyrelsen for Syd Fund Management A/S på deres bestyrelsesmøder den 16. august 2021 godkendt en fælles fusionsplan vedrørende fusion af følgende 3 afdelinger fra Investeringsforeningen Alm. Brand Invest med 3 afdelinger i Værdipapirfonden Sydinvest, hvor sidstnævnte er de fortsættende afdelinger:

Investeringsforeningen

Alm. Brand Invest:

Værdipapirfonden Sydinvest:
Mix Defensiv ETIKmedKonservativ Udb A
Mix ETIKmedVækstorienteret Udb A
Mix Offensiv ETIKmedAggressiv Udb A

Fusionerne er betinget af, at disse vedtages af investorerne i de ophørende afdelinger i Investeringsforeningen Alm. Brand Invest på en ekstraordinær generalforsamling den 15. oktober 2021, samt betinget af, at fusionerne godkendes af Finanstilsynet.

Indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling følger senere jfr. Investeringsforeningen Alm. Brand Invests vedtægter. Det vil fremgå af selve indkaldelsen, hvordan tilmelding til den ekstraordinære generalforsamling skal ske. For de fortsættende afdelinger i Investeringsforeningen Sydinvest, træffes beslutning om fusion af foreningens bestyrelse. For de fortsættende afdelinger Værdipapirfonden Sydinvest, træffes beslutning om fusion af bestyrelsen for Syd Fund Management A/S.

Fusionsdokumenterne med bilag vil fra den 30. august 2021 være fremlagt til gennemsyn på Investeringsforeningen Alm. Brand Invests kontor, Sundkrogsgade 7, 2100 København Ø, og vil blive offentliggjort på foreningens hjemmeside www.invest.almbrand.dk

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til Vicedirektør Henrik Granlund på tlf. 77 30 90 00.

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Alm. Brand Invest