Kommuniké från extra bolagsstämma i ZetaDisplay AB (publ)

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) avhöll extra bolagsstämma den 7 oktober 2021. Med anledning av rådande covid-19-pandemi hölls den extra bolagsstämman endast genom poströstning. Vid stämman fattades bland annat följande beslut.

Styrelse

Stämman beslutade, i enlighet med Alpha Acquisition AB:s förslag, att samtliga styrelseledamöter utom styrelseledamoten Finn Følling avsätts från styrelsen samt att Matthew Peacock och Michael Comish väljs till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Matthew Peacock nyvaldes även till styrelseordförande.

Stämman beslutade vidare om styrelsearvode i enlighet med Alpha Acquisition AB:s förslag.

Informationen lämnades, genom Per Mandorfs försorg, för offentliggörande den 7 oktober 2021 kl. 14:30

Vid frågor, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Telefon +46 704-25 82 34
E-mail per.mandorf@zetadisplay.com

Jacob Stjernfält, CFO
Telefon +46 768-75 41 77
E-mail jacob.stjernfalt@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare och kommer att driva den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter cirka 450 Mkr och sysselsätter 200 medarbetare vid tio kontor i sex europeiska länder och USA. Totalt hanterar bolaget över 70 000 installationer på över 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA]. Mer information på www.ir.zetadisplay.com

20211007 ZD kommuniké extra bolagsstämma 2021