Unique Network Mengumpulkan $11.3 Juta untuk Infrastruktur NFT Generasi Seterusnya

Rantaian NFT pertama untuk Polkadot dan Kusama menawarkan kefleksibelan yang lebih banyak untuk sesiapa sahaja yang ingin membina galeri atau permainan video mereka sendiri


LONDON, Oct. 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Unique Network, rantaian NFT pertama untuk Polkadot dan Kusama, hari ini mengumumkan mereka berjaya mengumpulkan $11.3 juta dalam pusingan kedua sebelum prajualannya, menjadikan jumlah yang dikumpulkan ialah $16J. Pusingan pelaburan diketuai oleh perintis pelaburan Web3 Outlier Ventures, yang menyertai beberapa pelabur NFT yang terkemuka, termasuk The LAO, Flamingo, Nalu Capital dan lebih daripada 200 pelabur lain, termasuk beberapa pelaburan susulan daripada pusingan sebelumnya, pusingan pembiayaan ini, terutamanya dengan kualiti dan kuantiti pelabur yang telah terlibat, telah meletakkan Unique Network pada kedudukan yang baik untuk pelancaran Quartz yang akan datang, rantaian NFT miliknya untuk Kusama.

“Unique Network sedang mengorak laluan baharu untuk NFT dalam ekosistem Polkadot dan Kusama’ dan kami amat teruja untuk menyokong mereka dalam usaha mereka untuk meningkatkan ruang reka bentuk NFT” - Chris Cable, FlamingoDAO

“Walaupun terdapat banyak perhatian tentang NFT, masih terdapat kekangan yang besar untuk memasuki pasaran,” kata pengasas bersama dan CEO Unique Network Alexander Mitrovich. “Yuran gas, keperluan membeli kriptowang, storan, malah hakikat bahawa NFT mempunyai ciri terhad kepada artis untuk mengekspresikan visi mereka, semua merupakan kekangan kepada industri. Unique Network dan rantaian Kusama kami, Quartz, dibina untuk menyelesaikan masalah ekonomi dan storan dengan NFF berasakan Ethereum dan mewujudkan tahap interaksi baharu dan kebolehtempaan yang akan membawa NFT ke peringkat seterusnya.”

Unique Network akan mengambil bahagian dalam lelongan pararantaian akan datang untuk Kusama, yang mereka menyasarkan untuk mendapatkan slot pararantaian untuk Quartz, rangkaian canary baharu mereka untuk Kusama. Mulai hari Rabu, 27hb Oktober, pihak yang berminat boleh menyertai crowdloan untuk membantu Quartz memenangi lelongan tersebut.

Quartz akan menjadi infrastruktur NFT pertama pada Kusama dan direka bentuk untuk mendayakan kefungsian NFT yang paling berkuasa dan maju pada rangkaian Kusama. Pararantaian Quartz pada Kusama akan membenarkan sesiapa sahaja untuk membina pasaran NFT dan mengalami kebolehoperasian antara rantaian blok yang berbeza, seperti Ethereum dan EVM Berdasarkan Rantaian dan rantaian blok NFT terkenal yang lain.

Dalam tempoh lima bulan sejak pusingan pelaburan pertamanya, Unique Network telah mengumumkan pelbagai kerjasama termasuk yang diterajui PBB Kempen DigitalArt4Climate dengan GloCha, RMRK, Art Curators Grid, Forever Has Fallen, dan banyak lagi. Dengan pelancaran Quartz tidak lama lagi, Unique Network akan dapat membantu lebih banyak projek dan artis membangunkan pasaran dan pengalaman NFT mereka.

Untuk maklumat lanjut, sila lawati Unique Network, dan sertai kami pada Twitter dan Telegram.

Perihal Unique Network

Unique Network ialah rangka kerja untuk generasi NFT yang seterusnya. Rangkaian NFT untuk Kusama dan Polkadot, Unique Network menawarkan kebebasan daripada yuran urus niaga seluruh rangkaian dan naik taraf kepada pembangun. Pasukan Unique Network telah membina Substrapunks, NFT pertama pada Polkadot, yang memenangi Hackusama pada tahun 2020, dan mencipta palet Substrate untuk NFT. Unique Network telah dilancarkan pada bulan Julai 2021.

Untuk pertanyaan media, sila hubungi: jo@serotonin.co