Niclas God ny chef för Atria Foodservice

Sköllersta, Nov. 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Niclas God, Senior Vice President Atria Foodservice

Niclas God är ny Senior Vice President för Atria Foodservice

Atria Sweden har rekryterat Niclas God som ny Senior Vice President för Foodservice. Niclas efterträder Patrik Larsson som går vidare inom Atria Sweden och axlar ansvaret för affärsområdet Poultry som ny Senior Vice President.

Niclas God kommer närmast från Martin & Servera som inköpsdirektör. Innan dess har han haft flera olika roller inom marknad och försäljning på bland annat Kronfågel och Axfood.

—Jag är mycket glad att välkomna Niclas till vårt team. Ett viktigt mål i Atrias strategi är att vara kundernas föredragna partner. Niclas långa erfarenhet från kundsidan är perfekt för att ta oss vidare mot det målet, säger Jarmo Lindholm, Executive Vice President för Atria Sweden.

— Jag ser verkligen fram emot att lära känna Atria och alla nya medarbetare och kunder och tillsammans med dem utveckla Atrias affär för foodservice, säger Niclas God.

Niclas God tillträder sin nya roll den 1 december 2021. Samtidigt går Patrik Larsson vidare som Senior Vice President för Atrias affärsområde Poultry.

— Vår plan är att växa stort med affärerna inom kyckling under de kommande åren. Patrik har gjort ett fantastiskt jobb med att leda Atria Foodservice och har den rätta förmågan att nu utveckla vår kycklingverksamhet i samarbete med både foodservice- och dagligvarukunder, säger Jarmo Lindholm.

— Sedan Atria förvärvade Lagerbergs har vi haft en enormt positiv utveckling som alla delaktiga ska vara stolta över. Nu ska vi ta nästa steg tillsammans och leverera på vår långsiktiga strategi inom både produktion och i samtliga kommersiella kanaler vilket jag verkligen ser fram emot, säger Patrik Larsson.

Patrik Larsson och Niclas God ingår båda i Atrias svenska ledningsgrupp och rapporterar direkt till Jarmo Lindholm.

About Atria Sweden
Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 450 anställda och en omsättning på ca 15 Mrd SEK.

Corporate Communications Manager
Malin Westling