Kinnevik utökar ledningsgruppen med Chief Strategy Officer Samuel Sjöström

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att Samuel Sjöström utsetts till Chief Strategy Officer och medlem i Kinneviks ledningsgrupp.

Samuel Sjöström började på Kinnevik 2013 och har arbetat i alla Kinneviks funktioner och team, senast som Head of Strategy. I sin roll som Chief Strategy Officer kommer han att arbeta nära Kinneviks vd med utvecklingen, övervakningen och implementeringen av Kinneviks strategier när bolaget bygger vidare på sin position som Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare.

Georgi Ganev, Kinneviks vd, kommenterade: "Samuel har varit avgörande för Kinneviks omvandling under de senaste åren och har en unik förståelse för Kinneviks strategier, dagliga verksamhet, värderingar och kultur. Jag ser fram emot att arbeta ännu närmare med honom när vi fortsätter att bygga för framtiden och leverera på våra löften till våra intressenter.”

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinneviks ambition är att vara Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare och vi stöttar de bästa digitala företagen, för en förnyad morgondag och för att leverera betydande avkastning. Vi förstår komplexa och snabbt föränderliga konsumentbeteenden och har en stark och expanderande portfölj inom healthtech, konsumenttjänster, foodtech och fintech. Som en långsiktig investerare tror vi starkt på att investering i hållbara affärsmodeller och team med mångfald kommer att ge störst avkastning för aktieägarna. Vi stöttar våra företag i varje skede av deras resa och investerar i Europa, med fokus på Norden samt i USA. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier är noterade på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Pressmeddelande pdf