Picsmart väljer Re:volt för att optimera sina snabba livsmedelstransporter

Foodtech-bolaget Picsmart har tecknat en avsiktsförklaring med Clean Motion för att optimera och implementera en Re:volt-flotta anpassad för snabba livsmedelstransporter.

Picsmart har tecknat en avsiktsförklaring om att samarbeta med Clean Motion i slutfasen av utvecklingen för Re:volt. Målsättningen för samarbetet är att optimera fordonet för att passa Picsmarts personliga, snabba och hållbara leveranser från lokala matvarubutiker direkt hem till kunden.

Som en del av samarbetet planerar bolagen en pilot där insamling och analys av data samt finjustering av eventuella detaljer görs. Syftet är att ta fram en produkt som är lätt att integrera i deras nuvarande fordonsflotta och som gör det möjligt att enkelt skala upp Re:volt i verksamheten.

”Picsmart är ett riktigt intressant bolag. De representerar en snabbväxande del av transportmarknaden som gör dem till helt rätt samarbetspartner för oss i optimeringsarbetet med Re:volt”, säger Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion.

Bolagets arbetsprocess med att anpassa och justera Re:volt så att den blir redo för marknaden, innebär bland annat att man slutför utvecklingen tillsammans med kunder och partners inom olika användningsområden. Valideringen sker genom utrullning av kommersiella piloter med start under andra halvan av 2022.

Ludwig Dinsmore, Operations Manager på Picsmart säger; ”Clean Motion och deras nya fordon Re:volt kommer att bidra till ytterligare effektivisering i vår transportlogistik. Samarbetet hjälper oss dessutom att bemöta våra kunders ökade efterfrågan på snabba, kylda och hållbara hemleveranser av matvaror från lokala butiker.

Re:volt är Clean Motions senaste fordon för ”sista-milen”-leveranser och urbana miljöer. Det har c:a 5% i CO2e avtryck jämfört med andra leveransfordon. Solcellerna på taket möjliggör också ett minimalt behov av laddinfrastruktur vilket förbättrar fordonets räckvidd, livslängd och användningsområde.

Mer information om Re:volt: https://cleanmotion.se/revolt/

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Tel: +46 70 611 26 98
Email: christoffer@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer elfordon. Bolagets vision är att utveckla verkligt hållbara produkter som den stora massan av världens befolkning har råd att använda. Bolagets elfordon, Zbee och Re:volt, är lätt, har en hög effektivitet och således en mycket god driftsekonomi. Clean Motion förser marknaden med säkra och energieffektiva fordon för en hållbar stadstrafikmiljö.

Clean Motion AB är listat på First North vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.

Om Picsmart
Vi tar matbutiken till dig - inom 45 minuter!
Picsmart grundades i Stockholm 2019 med ett tydligt mål att göra mat på nätet mer effektiv, personligt och hållbart. Idag är Picsmart aktivt i Storstockholm och samarbetar med ett nätverk av lokala butiker.
Istället för att ha stora lager så plockas och levereras matvarorna direkt till kunden från butikernas unika och lokala sortiment inom 45 minuter. Kunderna tilldelas en personlig shopper som de kan ha direktkontakt med i butiken medan varorna handplockas. Leverans hem till dörren sker med 100% eldrivna fordon.