Palette Life Sciences tillkännager bildandet av ett helägt dotterbolag i Japan

Utvidgningen kommer att göra det möjligt för Palette Life Sciences att ge bättre stöd till vårdgivare på den japanska marknaden

SANTA BARBARA, Kalifornien och STOCKHOLM, Sverige, Feb. 15, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Palette Life Sciences,  ett helt integrerat globalt life science-företag som verkar för att förbättra patienters livskvalitet, tillkännagav idag etableringen av ett helägt dotterbolag i Tokyo, Japan för att kommersialisera Palettes portfölj med medicinska produkter. Från den 1 januari 2022 har Palette Life Sciences Japan K.K. godkänts för att distribuera Deflux® direkt till kunder i hela landet. Dessutom arbetar Palette Life Sciences med att utöka sitt japanska utbud och arbetar aktivt för att erhålla regulatoriska godkännanden för Barrigel® och Solesta®.

Innan dotterbolaget etablerades samarbetade Palette Life Sciences med lokala distributörer i Japan. En direkt närvaro i Japan förbättrar Palettes-möjligheter att stödja lokala läkare genom träning och utbildning.

”Palette Life Sciences har under de senaste åren snabbt expanderat sin närvaro på nya marknader, däribland Europa, Latinamerika, Mellanöstern, Australien och nu Japan. Det nya dotterbolaget gör det möjligt för lokala Palette-experter att direkt stödja vårdgivare och ge bättre service till det nätverk av organisationer som använder våra produkter i hela landet. Vi är glada över att kunna göra detta långsiktiga åtagande på den japanska marknaden”, säger Ole Mikkelsen, Chief Operating Officer, Palette Life Sciences.

Palette Life Sciences Japan levererade sina första direktbeställningar på Deflux® i början av januari. Deflux® är en minimalt invasiv förstahandsterapi av vesikoureteral reflux (VUR), en missbildning av urinröret i urinblåsan som påverkar 1 % av alla barn i världen. Alla Palette Life Sciences-produkter utnyttjar icke-animalisk stabiliserad hyaluronsyra (NASHA®) som är hyaluronsyresammansättning som har visat sig vara säker och effektiv och som har använts i mer än 20 år i över 50 miljoner medicinska ingrepp över hela världen.[1]

”Det är en fantastisk möjlighet att starta Palette Life Sciences Japan K.K. för att leverera Palettes produkt direkt till patienter och läkare. Vi kommer att kunna ha en nära kommunikation med våra kunder och marknadsföra våra produkter på ett mycket effektivt sätt. Det ger också Japan tillgång till globala resurser för att tillhandahålla konsekvent utbildning och pedagogiskt stöd”, säger Yoshiki Kawabata, General Manager, Palette Life Sciences Japan.

Om Palette Life Sciences
Palette Life Sciences är ett helt integrerat life science-företag. Palette Life Sciences produkter förbättrar patienters livskvalitet vid urologiska och urogynekologiska sjukdomar, kolorektala tillstånd, strålbehandling och interventionella onkologiska ingrepp. Företagets portfölj av tillgängliga produkter inkluderar Deflux®, Barrigel®, Solesta® och Lidbree™. Palette Life Sciences har varit snabba med att utnyttja nya tillämpningar med användning av befintlig teknik för att skapa banbrytande medicinska lösningar. Detta fokus gör att företaget kan betjäna de som ofta förbises av traditionella läkemedelsföretag och förbättra patienternas livskvalitet. Palette Life Sciences, som leds av erfarna vårdchefer, har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Santa Barbara i Kalifornien, Dallas i Texas, Sydney i Australien och Tokyo i Japan. Läs mer på http://www.palettelifesciences.com.

Referenser
1. Galderma. Restylane. Finns på https://www.galdermaaesthetics.com/science-behind-restylane. Senaste åtkomst: 1 augusti 2021.

Presskontakt:

Erich Sandoval