LEHDISTÖTIEDOTE: Yhdysvaltain Patentti- ja Tavaramerkkivirasto on myöntänyt SSH:n PrivX® teknologialle lisäpatentin

Helsinki, Finland

Yhdysvaltain patenttivirasto (USPTO) on myöntänyt SSH-patentin (US11233783) keksinnölle, joka koskee hätätunnistetietojen käyttöä IoT- (esineiden internet) ja OT- (tuotantoautomaatio) yhteyksissä, jotka on muodostettu käyttämällä salasanatonta, lyhytaikaisiin sertifikaatteihin pohjautuvaa pääsymenetelmää, esimerkiksi SSH:n PrivX -teknologian tarjoamana.

Keksintö lisää edelleen PrivXillä toteutetun pääsynhallinnan luotettavuutta erityisesti IoT- ja OT-sovellutuksissa, mahdollistaen tiettyjen rajoitettujen toimien suorittamisen myös silloin, kun autentikaatioyhteys on katkennut. Keksintö varmistaa turvallisen pääsyn kriittisiin järjestelmiin, sovelluksiin ja tietoihin myös tällaisissa erityisolosuhteissa.

Korkea turvallisuus ja toimivuus poikkeuksellisissa olosuhteissa, kuten teollisuusympäristön vikatilanteissa, ovat keskeisiä vaatimuksia IoT- ja OT-sovelluksille. Patentoitu keksintö yhdistää korkean vikatilanteiden sietokyvyn ja turvallisen sertifikaattipohjaisen pääsynhallinnan näissä toteutuksissa.

"Olemme iloisia, että Yhdysvaltain Patentti- ja Tavaramerkkivirasto on jälleen tunnustanut PrivX-teknologiamme ainutlaatuisuuden ja myöntänyt tämän patentin", sanoi SSH:n toimitusjohtaja, Teemu Tunkelo. "Patentti vahvistaa entisestään PrivXin kilpailukykyä ja tarjoaa SSH:lle kestävän kilpailuedun seuraavan sukupolven PAM (Privileged Access Management) -markkinassa. Patentoitu keksintö on erityisen tärkeä turvallisuustietoisille teollisille IoT- ja OT-toimijoille, jotka ovat SSH:lle tärkeä asiakassegmentti.”

SSH:lla on laaja avaintuotteet kattava portfolio patentteja ja patenttihakemuksia, mikä luo arvoa SSH omistajille, antaa tilaa toimia markkinoilla ja mahdollistaa erilaistumisen kilpailijoista."

SSH COMMUNICATIONS SECURITY Oyj

Teemu Tunkelo

Lisätietoja:
Teemu Tunkelo, CEO, +358 40 5499605

Jakelu:
Keskeiset Tiedotusvälineet
www.ssh.com

SSH lyhyesti
SSH auttaa yrityksiä turvamaan niiden liiketoiminnan kannalta kriittiset digitaaliset resurssit, kun ne ovat levossa, liikkeessä ja käytössä. Meillä on maailmanlaajuisesti yli 5000 asiakasta, joihin kuuluu 40% Fortune 500 -listan yrityksistä sekä suuria organisaatioita rahoituksen, valtionhallinnon, jälleenmyynnin ja teollisuuden toimialoilta.

Autamme asiakkaitamme turvaamaan heidän liiketoimintansa hybridin pilven, hajautetun IT:n ja teollisuusautomaation aikakaudella. Zero Trust -pohjaiset ratkaisumme tarjoavat turvallista sähköistä viestintää ja suojatun pääsyn sekä palvelimiin että palvelimien välillä. Asiantuntijamme Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa toimivat yhteistyössä maailmanlaajuisen kumppaniverkostomme kanssa ja takaavat asiakasprojektien onnistumisen. Yrityksen osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. www.ssh.com.

##