Årsrapport 2021

Brøndby, den 3. marts 2022

SELSKABSMEDDELELSE NR. 1/2022

Brøndbyernes IF Fodbold A/S – Årsrapport

Hermed offentliggøres årsrapport 2021 for Brøndbyernes IF Fodbold A/S, som virksomhedens bestyrelse har godkendt.

Brøndby IF realiserede i 2021 et resultat før skat på 83,4 mio. kr., hvilket er i overensstemmelse med det seneste resultat interval, der blev meldt ud i selskabsmeddelelse nr. 12/2021, som var et resultat før skat i niveauet 65 mio. kr. til 95 mio. kr. Oprindeligt forventede Brøndby IF et underskud i niveauet -15 mio. kr. til -35 mio. kr. som offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 2/2021. Dette blev på baggrund af Danmarksmesterskabet 2020/21 og dermed kvalifikation til europæisk gruppespil opjusteret i selskabsmeddelelse nr. 8/2021 til niveauet 35 mio. kr. til 65 mio. kr. og efterfølgende igen opjusteret i selskabsmeddelelse nr. 9/2021 til det nuværende niveau, som følge af salget af Jesper Lindstrøm til Eintracht Frankfurt.

Resultatet på 83,4 mio. kr. før skat er opnået på trods af de omfattende COVID-19-relaterede restriktioner og påbud som igennem store dele af 2021 satte en lang række begrænsninger for Brøndby IF´s forretning.

I 2022 forventer Brøndby IF at årets resultat før skat vil udgøre et resultat i niveauet -15 mio. kr. til 15 mio. kr.

Forventningerne til årets resultat er baseret på Brøndby IF’s deltagelse i Europæisk fodbold. Herudover har opnåede transferindtægter væsentlig betydning for årets resultat.

Brøndby IF
Ole Palmå
Administrerende direktør

Information
Yderligere information om denne meddelelse kan fås hos kommunikationschef Christian Schultz på telefon 31414185.

Årsrapport 2021 BIF-2021-12-31 FBM nr 1 2022 Brøndby IF - Årsrapport 2021