Mandalay Resources Corporation tillkännager inlämning av det årliga informationsformuläret och den uppdaterade tekniska rapporten NI 43-101 för Björkdal- och Costerfield-gruvorna

TORONTO, April 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännager att bolaget har lämnat in sitt årliga informationsformulär för året som slutade den 31 december 2021. Det årliga informationsformuläret finns under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com.

Mandalay har också inlämnat en uppdaterad teknisk rapport, kompatibel med National Instrument 43-101 (”NI 43-101”), som dokumenterar bolagets senaste arbete vid guldgruvan Björkdal i Sverige och guld-antimongruvan i Australien. Dessa tekniska rapporter finns under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com.

Den tekniska rapporten för Costerfield, med titeln ”Costerfield NI 43-101 Technical Report” (”teknisk rapport för Costerfield”), utarbetades av Mining Plus, och uppskattningen av mineralreserverna utfördes under överinseende av Andrew Fowler, MAusIMM CP (Geo), anställd hos Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineralreserven utfördes under överinseende av Aaron Spong, FAusIMM CP (Min), anställd vid Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101.

Den tekniska rapporten för Björkdal, med titeln ”Björkdal NI 43-101 Technical Report” (”teknisk rapport för Björkdal”), utarbetades av Mining Plus, och uppskattningen av mineralreserverna utfördes under överinseende av Andrew Fowler, MAusIMM CP (Geo), anställd hos Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är behörig person enligt NI 43-101. Oberoende behörig person för uppskattningen av Norrbergets mineraltillgångar är Reno Pressacco, P.Geo., huvudgeolog vid SLR Consulting Ltd. (”SLR”), som är en behörig person enligt NI 43-101. Uppskattningen av mineralreserven verifierades på ett oberoende sätt under överinseende av Aaron Spong, FAusIMM CP (Min), anställd vid Mining Plus och oberoende av Mandalay. Han är en behörig person enligt NI 43-101. Oberoende behörig person för uppskattningen av Norrbergets mineralreserv är Rick Taylor, MAusIMM (CP), förste gruvingenjör hos SLR, som är behörig person enligt NI 43-101.

För vidare information:

Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Edison Nguyen
Director, Business Valuations and IR

Kontakt:
647.260.1566

Om Mandalay Resources Corporation:

Mandalay Resources är ett kanadensiskt bolag verksamt inom naturresurser, som har produktionstillgångar i Australien (Costerfield guld-antimongruva) och Sverige (Björkdalsgruvan). Bolaget fokuserar på ökad produktion och minskade kostnader för att generera signifikant positivt kassaflöde. Mandalay har åtagit sig att arbeta på ett säkert och hållbart sätt, samtidigt som bolaget utvecklar en hög nivå av samhälls- och medarbetarengagemang.