Koelis Umumkan Melengkapkan Pembiayaan Ekuiti Pertumbuhan Susulan €10 Juta dengan InnovaHealth Partners


GRENOBLE, Perancis dan PRINCETON, N.J., April 18, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Koelis, SAS (“Koelis” atau “Syarikat”) hari ini mengumumkan pelengkapan bagi pembiayaan ekuiti pertumbuhan susulan €10 juta yang diketuai oleh InnovaHealth Partners, LP (“InnovaHealth”) dan sekutu tertentu. Koelis merupakan perintis dan peneraju dalam pasaran untuk intervensi kanser prostat berpandukan imej termasuk diagnosis biopsi dan rawatan invasif minimum. Pembiayaan ini akan menyokong pengembangan komersial Syarikat yang berterusan serta komitmennya terhadap inisiatif klinikal dan teknologi yang berada di hadapan anjakan paradigma dalam diagnosis dan rawatan bagi kanser prostat. InnovaHealth Partners yang berpangkalan di New York adalah sebuah firma ekuiti swasta terkemuka yang memberi tumpuan kepada menyediakan ekuiti pertumbuhan kepada industri peranti perubatan.

Koelis Trinity ialah sistem yang menawarkan pengimejan ultrabunyi yang berdiri sendiri dan panduan imej gabungan MRI untuk biopsi prostat dan rawatan kanser prostat invasif minimum. Menampilkan pengimejan ultrasound 3D proprietari dan perisian pengesanan gerakan prostat (OBT Fusion®), Sistem Trinity Koelis memudahkan diagnosis biopsi yang lebih tepat serta membolehkan alternatif rawatan "fokus" kepada rawatan tradisional "organ penuh" seperti pembedahan prostatektomi dan radiasi. Peringkat klinikal Syarikat, program rawatan fokus termasuk daftaran calon berbilang pusat (“Violette”) yang menggunakan teknologi gelombang mikro dan penilaian klinikal berbilang pusat bagi perisian panduan imej cryoablation fokus proprietarinya.

Antoine Leroy, Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Koelis, “Kami amat berbesar hati untuk melengkapkan pembiayaan ini bersama pasukan InnovaHealth Partners yang bukan sahaja menjadi pelabur yang menyokong, tetapi juga rakan kongsi sejati yang berkongsi visi Koelis untuk menjadi pemimpin dalam transformasi diagnosis dan rawatan kanser prostat.”

Mortimer "Tim" Berkowitz III, Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif InnovaHealth berkata, "Dalam memajukan cara kanser prostat didiagnosis dan dirawat, kami melihat potensi besar teknologi Koelis untuk menangani keperluan klinikal penting yang tidak dipenuhi secara global."

Maklumat Hubungan:

InnovaHealth Partners: Natalia Stricker
e-mel: ns@innovahp.com

Koelis: Antoine Leroy, Pengasas dan CEO
e-mel: leroy@koelis.com