NORDEN OPJUSTERER FORVENTNINGERNE TIL ÅRETS RESULTAT 2022

MEDDELELSE NR. 114 - 18. MAJ 2022

Som følge af solid eksekvering i et fortsat stærkt handelsmiljø med høje og volatile markedsrater opjusterer NORDEN sine forventninger til helårsresultatet for 2022 til USD 340-420 mio. (ca. DKK 2.400-3.000 mio.) mod tidligere USD 270-350 mio. Det forventede forbedrede resultat er forankret i Q2 og Q3, og er hovedsageligt baseret på en forbedret udvikling i forretningsenheden, Freight Services & Trading.

“Vi er på vej til at skabe en meget stærk indtjening for Q2 ved at udnytte muligheder i vores markeder, som er drevet af ændrede handelsmønstre og regional volatilitet i rater inden for både tank- og tørlastmarkedet. Vores agile forretningsmodel fortsætter med at bevise NORDENs evne til at agere på regionale markedsudsving”, udtaler NORDENs CEO, Jan Rindbo.

NORDENs anden forretningsenhed, Assets & Logistics, udvikler sig på linje med tidligere udmeldte forventninger i årsrapporten for 2021. For begge forretningsenheder forventes fordelingen af indtjening per kvartal at have en større andel i første del af 2022 sammenholdt med tidligere år.

Med venlig hilsen,

Dampskibsselskabet NORDEN A/S

Jan Rindbo

Adm. direktør