MÅNEDLIG MÆNGDERAPPORT: FRAGT OP 11%, PASSAGEROPSVING PÅ SPORET

INVESTOR NEWS nr. 17 - 13. juni 2022

Færge – fragt: De samlede mængder i maj 2022 var 10,8% højere end i 2021 drevet af højere mængder i alle forretningsenheder på nær Baltic Sea.

Channels mængder blev løftet af en konkurrents suspendering af sejladser i det meste af måneden sammenlignet med sidste år. North Seas mængder var højere end i 2021, da øget aktivitet på de fleste britiske ruter opvejede lavere industrimængder mellem Sverige og kontinentet, dels på grund af flaskehalse i bilsektorens forsyningskæder.

Mængderne i Mediterraneans rutenetværk fortsatte med at vokse understøttet af højere kapacitet. Krigen i Ukraine sænkede Baltic Seas mængder mellem hovedsageligt Tyskland og Litauen sammenlignet med 2021.

For de sidste 12 måneder 2022-21 steg de samlede transporterede fragt-lanemeter 1,5% til 43,8 mio. fra 43,1 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer steg otte gange til 296 tusinde svarende til 68% af mængderne i maj 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Fremgangen i transportsegmentet går hurtigere end for fritidssegmentet, da antallet af biler var på 89% sammenlignet med 2019. Channels antal af passagerer blev løftet af en konkurrents suspendering af sejladser i det meste af måneden.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 1,6 mio. sammenlignet med 1,0 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019. Sidstnævnte er det seneste hele år før Covid-19.

DFDS færgemængder
 Maj Sidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0002.7823.6504.04310,8% 39.53843.11643.7511,5%

Passager202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '0004835296748,7% 4.1219891.64065,9%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk.

DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for juni 2022 forventes offentliggjort 12. juli 2022 omkring kl 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DFDS_DK_NR_17_13_06_2022_MAJ_VOLUMENRAPPORT